×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

Entekhabat 27 Oاخبار انتخابات-تورکمن‌نیوز- در حالی که کمتر از 2 روز به پایان رسمی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی باقی مانده، فعالیت هواداران نامزدها در گلستان پرشورتر از قبل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  در این روزهای پایانی تبلیغات، طرفداران نامزدها با دعوت از سخنرانان ملی، هنرمندان صاحب‌نام در ستادها و برگزاری نشست، توزیع شیرینی و شربت و پوستر نامزدها، و در موارد معدودی راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی به ویژه در شب‌ها حال و هوای خاصی به فضای تبلیغاتی شهرهای مختلف استان به‌ویژه گرگان داده‌اند.
علاوه بر داخل ستادها ،هم‌اینک تبلیغات نامزدها به پیاده‌رو خیابان‌های اصلی شهر نیز کشیده شده و میادین به‌عنوان محل روشنگری برای معرفی نامزدها به مردم تبدیل شده است.
طرفداران نامزدها تلاش دارند تا برای جذب آرای مردم از فضای تبلیغاتی به‌وجود آمده بیشترین بهره را برای نامزد مد نظر خود برده و از طریق بکارگیری شیوه‌های در مواردی خطرناک همچون ایستادن روی خط ممتد وسط خیابان و نیز حضور در پیاده‌روها و چهار‌راه‌ها، پوستر نامزدهای مورد علاقه خود را میان مردم توزیع می‌کنند.
این روزها حتی ترافیک خیابان‌های شهر گرگان و ساعت‌های تعطیلی مدارس نیز برای طرفداران نامزدها یک فرصت شده تا خود را به خودروها رسانده و اقدام به‌توزیع پوستر و کتابچه نامزد مد نظر خود کنند.
اما به‌نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات هواداران سعی در برگزاری آرام و با‌انضباط تبلیغات داشته تا خللی در آسایش مردم ایجاد نشود و از پخش سخنرانی‌ها و آهنگ‌ها با صدای بلند در خیابان‌ها و نصب پوستر نامزدها در جای جای شهر خبر کمتری است.
همچنین از ویژگی‌های تبلیغات انتخابات در این دوره، بهره‌گیری ستادها از ذوق و شوق و تلاش نسل جوان در معرفی نامزد مد نظر است.
رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: یک میلیون و 292 هزار و 320 نفر در این استان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت واجد شرایط رای هستند.
علی اصغر طهماسبی تعداد رای اولی‌ها را در این استان حدود 30هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، یکهزار و 657 شعبه ثابت و سیار و برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یکهزار و 639 شعبه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به‌اینکه در انتخابات شوراها، شعبه سیار روستائی نخواهیم داشت، اظهار کرد: حدود 40 هزار نفر شامل عوامل اجرائی، نظارت، نماینده فرمانداران، کاربران، اعضای هیات نظارت شهرستان و هیات عالی نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی در بخش‌های مختلف، مسئولیت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان گلستان برعهده دارند.
طهماسبی تعداد کل شهرها و روستاهای استان گلستان که انتخابات شوراها در آنها برگزار می‌شود را 30 شهر و 942 روستا اعلام کرد که از این مجموع در چهار شهر گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و بندرترکمن، انتخابات شوراها به‌صورت الکترونیکی خواهد بود، اما انتخابات ریاست جمهوری مانند سایر نقاط کشور به‌صورت دستی انجام می‌شود.
به گفته وی، از مجموع شهرهای استان، سه شهر دارای شورای هفت نفره، یک شهر دارای شورای 9 نفره و 26 شهر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.
وی اضافه کرد که در حوزه روستایی استان گلستان در 774 روستا شورای سه نفره و 168 روستا شورای پنج نفره تشکیل می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: کل کرسی‌های شوراهای این استان در شهرها 160 و در روستاها سه هزار و 162 کرسی است.
طهماسبی ادامه داد: در زمان ثبت‌نام اولیه از داوطلبن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع هشت هزار و 487 نفر نام‌نویسی کردند که یکهزار و 484 نفر در شهرها و هفت‌هزار و سه نفر در روستاها بودند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، در استان گلستان افزون بر یک میلیون و 869 هزار نفر در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط:

کشف بیش از 226 کیلو تریاک در خوروبیابانک که به سمت گنبدکاووس

ارائه تخفیف ۲۰ درصدی کتابخانه‌های کشور همزمان با هفته کتاب د

تاریخ تمدن قوم ترکمن در عصر باستان (بخش دوم)

70 درصد مردم گلستان از فضای مجازی استفاده می‌کنند

شرکت افزون بر 2 هزارنفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در شر

یاران فرهاد پنجه در پنجه پایتخت والیبال

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram