×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

Entekhabat 20 Oاخبار انتخابات-تورکمن‌نیوز- در حالی که کمتر از ۱۰ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقی مانده ستاد تبلیغات کاندیداها در گلستان علاقه‌ای به تبلیغات محیطی نشان نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  کافی است چنددقیقه‌ای در پیاده‌روهای شهر گرگان قدم بزنید تا آمار مکان‌هایی که برای تبلیغات محیطی و نصب بنر، عکس و تبلیغات نامزدها در استان به‌ویژه شهر گرگان در نظر گرفته‌شده دستتان بیاید. مکان‌هایی که از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدها تاکنون رغبت چندانی برای استفاده از آن‌ها صورت نگرفته است.

کمتر از ۹ روزبه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا در کشور باقی‌مانده است و هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای تبلیغات در گلستان حضور نیافته‌اند، البته روزهای گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی برای بررسی مشکلات خانواده داغدار معدنچیان آزادشهر سفری کوتاه به گلستان داشت که با حواشی زیادی روبه‌رو شد.

انتظار می‌رفت نامزدهای ریاست جمهوری همانند دوره‌های گذشته تبلیغات پرشوری در سطح شهر داشته باشند و فضای شهر و روستاها آکنده از پوسترها و بنرهای تبلیغاتی کاندیداها شود اما با نگاهی اجمالی به شهر متوجه می‌شویم برخلاف دوره‌های گذشته این‌چنین نیست و شهر های گلستان به ویژه گرگان به‌هیچ‌وجه بوی انتخابات نمی‌دهد.

در  بیشتر شهرهای گلستان تنها ستادهای تبلیغات سه نامزد ریاست جمهوری یعنی آقایان حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف تشکیل شده و به چشم می‌خورد. حتی فعالیت این سه نامزد در فضای مجازی مختص به گلستان هم پررنگ‌تر از سایر رقباست.

Entekhabat 1 220 O

با سرکشی به ستادهای تبلیغات این نامزدها متوجه می‌شویم اغلب فعالیت در ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌ها و جلساتی با حضور هواداران ختم می‌شود. البته برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ها در مناسبت‌هایی مانند روز جوان، روز معلم، روز جهانی ماما و ... از سوی روسای ستادهای نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ویژه اقشار هدف از دیگر نکات قابل‌توجه این دوره است.

در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که نقش مهم و تعیین‌کننده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در انتخابات بر همگان آشکار شد و اکنون شاهدیم نامزدهای ریاست جمهوری تلاش می‌کنند از ظرفیت ۱۰۰ درصدی این فضا با انتخاب کارگروه ویژه‌ای برای فضای مجازی نهایت بهره را ببرند.

هواداران نامزدهای ریاست جمهوری به جای استفاده از ظرفیت ها برای بیان برنامه‌ها، بیشتر در پی تخریب رقیب هستند

عکس نوشته و کلیپ، متن‌های کوتاه و آگاه‌کننده، فایل‌های صوتی سخنرانی و ... ازجمله مواردی است که در این فضا از کاندیداها دست‌به‌دست می‌چرخد و بعضاً بابی اخلاقی از سوی هواداران کاندیداها همراه می‌شود به‌گونه‌ای که هواداران نامزدهای ریاست جمهوری به جای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای بیان برنامه‌ها، ظرفیت و دیدگاه‌های نامزد موردحمایت خود بیشتر در پی تخریب رقیب هستند و سعی می‌کنند تا ضعف‌های رقیب را برجسته کرده و موجب ریزش رأی آن‌ها شوند.

اکرم صابری یکی از شهروندان گرگانی در این رابطه گفت: هرروز صبح که از خواب بیدارمی‌شوم متوجه می‌شوم در تعدادی کانال و گروه انتخاباتی جدید عضو شده‌ام که متعلق به کاندیدای خاصی است.

Entekhabat 1 2 20 O

وی افزود: روند اطلاع‌رسانی در کانال‌های تلگرامی خوب بوده و مردم به شکل لحظه‌ای در جریان تازه‌ترین اخبار انتخاباتی قرار می‌گیرند چراکه هواداران و مدیران این کانال‌های تلگرامی با بروز رسانی لحظه‌ای اطلاعات تلاش می‌کنند از قافله عقب نمانده و هواداران بیشتری جذب کنند.

صابری اظهار کرد: متأسفانه مدیران این کانال‌ها و گروه‌ها بدون اجازه افراد را در گروه خود اضافه می‌کنند و در بسیاری از موارد هویت فردی که ما را به گروه‌ها اضافه کرده است مبهم باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: بارها شاهد بودم در برخی از گروه‌های تبلیغاتی کاندیداها، برخی افراد سؤالاتی پیرامون اهداف و برنامه‌های کاندیداها می‌پرسند اما افرادی که به‌نوعی اداره‌کننده گروه هستند توانایی ارائه پاسخ مناسبی ندارند و به کلی‌گویی بسنده می‌کنند و این نکته یک ضعف محسوب می شود.

علی مقصودلو، شهروند ۷۵ ساله گرگانی هم گفت: طی سال های گذشته برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح مدام به ستادها سرکشی می کردم و به جمع آوری اطلاعات می پرداختم اما حالا با پخش برنامه های انتخاباتی از تلویزیون نیازی به مراجعه به ستادهای تبلیغاتی نمی بینم.

وی افزود: من خودم از فضای مجازی و تلگرام استفاده نمی‌‌کنم اما در جمع فرزندانم که قرار می‌گیرم اطلاعاتی در رابطه با نامزدهای انتخاباتی در اختیارم قرار می دهند که برایم جالب بوده و به نظر من این فضا با مهندسی مناسب می تواند تاثیر به سزایی در آرای مردم داشته باشد.

استقبال جوانان از تبلیغات در فضای مجازی

 نباید فراموش کنیم در حال حاضر نزدیک ۵۰ درصد از مردم کشور از گوشی‌های هوشمند و ... که قالبیت اتصال به اینترنت دارند استفاده می‌کنند و اکثر آن‌ها در شبکه‌های مجازی و اجتماعی عضو هستند، البته ازآنجایی‌که در فضای مجازی امکان اظهارنظر مستقیم وجود دارد و تبادل پیام به شکل دوسویه است قطعاً استقبال از این نوع تبلیغات هم بیشتر بوده است.

با نظرسنجی از مردم اکثر آن‌ها که قشر جوان را تشکیل می‌دهند معتقدند ستادهای تبلیغاتی محل اصلی دریافت اخبار انتخاباتی نیست و به‌نوعی مراجعه به این ستادها وقت تلف کردن است. در همین راستا به سراغ کارشناس فضای مجازی رفتیم و نظر وی را در این رابطه جویا شدیم.

Entekhabat 1 2 20 O

۵۰ درصد مردم تبلیغات فضای مجازی را رصد نمی کنند

سعید نظری، کارشناس فضای مجازی اظهار کرد: افرادی که از ظرفیت و قابلیت فضای مجازی بیشترین استفاده را ببرند قطعاً نسبت به رقبا از اقبال بیشتری برای جمع‌آوری رأی برخوردار هستند، البته نامزدهای این دوره از انتخابات نباید فراموش کنند که ۵۰ درصد مردم هنوز از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند و نباید از این ظرفیت غافل شوند چراکه غافل شدن از این ظرفیت می‌تواند منجر به شکست آن‌ها شود.

وی افزود: امروزه برای دریافت اخبار فعالیت نامزدهای انتخاباتی دیگر نیازی به مراجعه به ستادها نیست چراکه به‌سادگی در فضای مجازی می‌توان آخرین اخبار را در هر زمان و مکانی به دست آورد و درواقع شبکه‌های مجازی به بسیاری از خلأهای تبلیغاتی پاسخ داده است.

نظری تصریح کرد: یکی از علت‌های دیگر استقبال کم از تبلیغات محیطی هزینه‌ بالای چاپ پوستر، بنر و ... است، ازاین‌ رو ستادهای تبلیغاتی تلاش می‌کنند با تبلیغ حداکثری و بهره‌گیری از امکانات موجود در عین‌ صرفه‌جویی بالاترین بازخورد را بگیرند.

وی گفت: خوشبختانه اکثر مردم ما از سطح آگاهی بالایی برخوردار هستند و به راحتی می توانند دروغ‌هاو تخریب‌ها را شناسایی کنند و اجازه ندهند فضای مجازی تاثیری منفی بر رای شان بگذارد اما از آنجایی که مردم در فضای مجازی به تمام اطلاعات رد و بدل شده دسترسی دارند چنانچه این تخریب‌ها علیه یکدیگر در فضای مجازی به شکل بی رویه‌ای ادامه داشته باشد قطعا اثرات تخریبی زیادی برجای می گذارد و ممکن است زمینه بی اعتمادی مردم به نظام را فراهم کند.

ناگفته نماند برخی از عوامل اجرایی ستاد تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار ما از برنامه‌های فشرده ستادها برای هفته پایانی منتهی به انتخابات خبر دادند و اعلام کردند تصمیم دارند فضای شهری را برای هفته پایانی تحت تاثیر قرار دهند.

منبع: مهر

مطالب مرتبط:

450 میلیارد اعتبار برای تنها فرودگاه بین‌المللی استان گلستان

مراسم بزرگداشت مخدومقلی فراغی در ساری برگزار شد+گزارش تصویری

وقوع زلزله خفیف در آق‌قلا

محسن رضایی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری

هویت افراد مشخص نیست/کشف ۲ جسد در کردکوی

هفت سد جدید در گلستان ساخته می شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram