×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

Chavoshi 12 Fاخبار انتخابات-تورکمن‌نیوز: رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان، دوم اردیبهشت و پس از اعلام نظر هیات نظارت، از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سید شهاب الدین چاوشی ضمن تشریح روند اقدامات پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها افزود: طبق ماده 46 قانون انتخابات شوراهای اسلامی، با آغاز زمان ثبت نام، اسامی و مشخصات نامزدها برای بررسی سوابق به مراجع قانونی ارسال می شود.
وی اظهار کرد: مراجع چهارگانه بررسی صلاحیت‌ها تا 16 فروردین نتیجه بررسی را به ستادهای انتخابات اعلام و هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها نیز از 17 تا 23 فروردین ماه کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را انجام داده و صورت جلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در 24 فروردین به هیات نظارت شهرستان ارائه می شود.
به گفته چاوشی، هیات‌های نظارت نیز از 25 تا 31 فروردین ماه کار بررسی صلاحیت داوطلبان براساس لیست هیات‌های اجرایی را انجام و نظر خود را اول اردیبهشت به هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها اعلام و ارسال خواهند کرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران افزود: فرمانداری شهرستان‌ها نیز دوم اردیبهشت ماه مراتب تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان را با توجه به نظر هیات‌های نظارت، به نامزدها ابلاغ می کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه طبق تبصره 1 ماده 50 قانون انتخابات از سوم تا ششم اردیبهشت داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی یا نظارت شهرستان‌ها می‌توانند شکایت خود را به هیات نظارت استان تحویل دهند، تصریح کرد: داوطلبان روستایی نیز باید شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان متبوع خود تحویل دهند.
وی افزود: از هفتم تا 16 اردیبهشت ماه هیات نظارت استان فرصت دارد تا به شکایات داوطلبان رسیدگی و بررسی نهایی خود را انجام دهد.
چاوشی گفت: در 17 اردیبهشت هیات نظارت استان نظر نهایی خود در خصوص شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده را به فرمانداری‌های ذیربط اعلام می‌کند و طبق ماده 51 قانون انتخابات از 18 تا 20 اردیبهشت ماه آگهی اسامی نامزدها تهیه و منتشر می‌شود.
به گفته رییس ستاد انتخابات استان تهران، مطابق ماده 90 قانون انتخابات و ماده 61 آئین نامه اجرایی انتخابات از 21 تا 27 اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود.
چاوشی ادامه داد: در تاریخ 28 اردیبهشت ماه انجام هر نوع فعالیت تبلیغاتی از سوی نامزدهای انتخابات شوراها و یا طرفداران آنها ممنوع است و انتخابات نیز روز 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: فرآیندهای اشاره شده در حوزه روستاها، در بخشداری مربوطه انجام می شود و همانگونه که مطرح شد شکایات نیز در سطح شهرستان و در هیات نظارت شهرستان بررسی می شود و در این خصوص هیات نظارت استان هیچ نقشی نخواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه گفت که ازهیات‌های اجرایی ونظارت انتظار داریم باتوجه به پاسخ‌های واصله ازمراجع چهارگانه در چارچوب قانون عمل کنند و از رد بی‌دلیل و غیرمستند و یا تایید افراد فاقد صلاحیت که درگذشته پاکدستی و امانتداری و پای بندی آنها به حقوق عمومی مردم مورد سئوال بوده خودداری کنند.
چاوشی تصریح کرد: مردم باید اطمینان حاصل کنند که نامزدهای اعلام شده از حداقل‌های لازم برای تصدی امور برخوردارند تا بتوانند با اطمینان شایسته‌ترین افراد را برگزینند.
وی افزود: هیات‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات از میان معتمدین شهرها و بخشها با موافقت هیات‌های نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی برگزیده شده‌اند و با شناختی که از افراد در محل دارند باید از ورود افراد غیرخوشنام و غیرامین به عرصه رقابت‌ها جلوگیری کنند.
معاون سیاسی اجتماعی استان تهران تاکید کرد: مردم عزیز نیز بدانند ورود خیل افراد در عرصه رقابت تکلیف آنان را در انتخاب اصلح سنگین‌تر می‌کند و تنوع حضور حداکثری نامزدها و سلیقه‌ها اجازه می‌دهد بهترین‌ها را برای سپردن امور شهر و روستای خود برگزینند.
کار ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز یکشنبه(30 اسفند) آغاز و یکشنبه(6 فروردین) پایان یافت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت امسال برگزار می‌شود./ایرنا

مطالب مرتبط:

احترام به طبیعت، نشانه توسعه فرهنگی و سرمایه فکری جامعه

گازرسانی به بیش از ۷۸ درصد واحدهای صنعتی استان گلستان

آمادگی به موقع در سیل سال پیش مانع از وقوع فاجعه در علی‌آباد

قیمت طلا به بالاترین رقم ۲ ماه اخیر رسید

عضو هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان و اعضای بازرسی شهرستان گ

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان: گلستان به ۳۰۰مدرسه جدید نیاز د

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram