IMG 0117اخبار اجتماعی - تورکمن‌نیوز: مشاور رییس جمهوری در امور فرهنگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان فاجعه منا درعید قربان سال گذشته، گفت: این فاجعه غمبار به ملت ایران اعم از شیعه و سنی نشان داد که وهابیت دشمن مشترک آنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسام الدین آشنا یکشنبه شب به اتفاق سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور در "دیدار باخانواده جمعی از شهدای منا در گنبدکاووس" که درمنزل شهید تاج محمد پاریخی برگزار شد، اظهار داشت: وهابیت به عنوان دشمن مشترک، شیعه و سنی نمی شناسد.
وی گفت: فاجعه منا همچنین به ملت ایران یادآوری کرد، که شیعه و سنی یک ملت واحده هستند زیرا خون پیروان هر دو مذهب بزرگ اسلامی در کنار هم ریخته شد.
آشنا با اشاره به پیگیری های انجام شده درخصوص فاجعه منا ازسوی مسئولان نظام بالاخص دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: موضع گیری ها و اقدامات انجام شده در این خصوص و نیز دیدارهایی که مسئولان نظام و دولت با خانواده های شهدای منا انجام می دهند، نشان می دهد که نظام از خون شهدای خود نمی گذرد.
وی ابراز امیدواری کرد: درسایه نهیب ها و منویات رهبری و نیز جوشش خون شهدای منا، آل سعود در آینده ای نزدیک نتیجه اعمال غیر انسانی خود را با زائران بیت الله الحرام ببیند.
مشاور رییس جمهوری در امور فرهنگی همچنین مطالبه برخی خانواده های شهدای منا در گنبدکاووس برای دیدار با رییس جمهوری را به حق دانست و اظهار داشت: پیگیری های لازم برای تحقق این مطالبه انجام می شود.
از 49 شهید استان گلستان در فاجعه منا در روز عید قربان سال گذشته ، 31 شهید از شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان بود که تماما از اهل سنت و ترکمن‌های این شهرستان بودند.
گزارش تصویری: یاشار نیازی

 

 

مطالب مرتبط:

آخرین اخبار زلزله خراسان شمالی/زمین‌لرزه شب گذشته ۲۱۰ مصدوم

تحصیل هزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در کشور اتریش

تعرض و فیلمبرداری 2 دوست‌ اینترنتی به دختر 14 ساله

282-مین سالگرد بزرگداشت مختومقلی شب شعر و موسیقی چادر گنبد/گ

شاعر بزرگ ترکمن، روحانی و از جرگه طلاب بوده است

«کوراوغلو» تجلی خیال و خلاقیت مردمی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram