IMG 0018تورکمن نیوز - اخبار اجتماعی گنبد کاووس: معاون امور استان های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه را مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: امنیت حاکم بر کشور در میانه آشوب‌های و بحران‌های منطقه، ناشی از اقتدار نظام است و نماز جمعه یکی از خاستگاه های این اقتدار محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حجت الاسلانم والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی صبح جمعه در آیین تکریم امام جمعه سابق و معارفه امام جمعه جدید گنبدکاووس در نشست شورای اداری این شهرستان، حضور مردم در صحنه های مختلف را از مظاهر اقتدار نظام برشمرد و گفت: هرچه حضور مردم در آیین های نماز جمعه بیشتر مشهود باشد، یقینا اقتدار نظام نیز بیشتر نمایان می شود.
وی افزود: نمازجمعه نماد و مظهر وحدت در کشور نیز هست و در تمام سالهای انقلاب اسلامی یکی از رموز اتحاد عمومی ملت ، اقامه نماز های جمعه بود که بر مدار وحدت ملی تمامی آحاد مردم اعم از شیعه و سنی اقامه می شود.
معاون امور استان های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که نماز جمعه را مقر فرهنگی و امامان جمعه را فرماندهان این قرارگاه توصیف کردند، بر ضرورت حضور همگان بویژه قشر جوان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم جامعه را به سمت دین و ارزش های دینی که نماز جمعه از نمادهای بارز آن است، هدایت بکنیم بی شک در قبال تهاجمات دشمنان از جمله تهاجم فرهنگی، مصونیت ایجاد خواهیم کرد.
حجت الاسلام ابراهیمی با تقدیر از زحمات 23 ساله حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی در منصب امامت جمعه شهرستان گنبد کاووس و معرفی حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان، پیام نماز جمعه را معنویت ذکر کرد و گفت: نماز جمعه سنت دیرپای نبوی است و وقتی که خداوند ندا می‌دهد که همه امور را رها و برای نماز جمعه آماده شوید، برای این است که معنویت به جامعه تزریق شود.

IMG 0023

در این آیین، فرماندار ویژه گنبدکاووس، امام جمعه جدید و نیز امام جمعه اهل سنت این شهرستان هر یک در سخنانی با قدردانی از زحمات حجت الاسلام سبحانی، از وی به عنوان یک روحانی با فضیلت و محور وحدت بین مردم شیعه و سنی شرق استان گلستان یاد کردند.
اعضای شورای اداری شهرستان گنبدکاووس پس از پایان جلسه با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهرستان، ضمن قرائت فاتحه و درخواست علو درجات برای شهدا، به آنان ادای احترام کردند و مردم گنبد از محل دادگاه انقلاب اسلامی این شهر تا مصلای گنبد، از امام جمعه جدید این شهرستان استقبال کردند.
در آیین نماز جمعه امروز، حجت الاسلام محمود ترابی که بر اساس حکم صادره از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به مدت سه سال از سوی رهبر معظم انقلاب به امامت جمعه گنبدکاووس منصوب شده است، اولین نماز جمعه خود را در منصب امام جمعه شهرستان اقامه می‌کند./ایرنا

لینک مرتبط با این خبر:

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

نشست اعضای شورا با معاونت عمرانی استاندار گلستان در صحن شورا

تایید صلاحیت 632 نفر از داوطلبان شورای شهر و روستا شهرستان م

810 نفر از داوطلبان انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی رد ص

حمله به رئیس شورای روستایی در بخش لوه گالیکش

ائمه جمعه گنبد خواستار اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی دراین شهرست

رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان: سرمایه‌گذاری در نظام مهندسی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram