tarhe neshat manaviتورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از آغاز طرح ملی نشاط معنوی (فراغت تابستانه) در شش امامزاده و بقعه متبرکه واقع در شرق استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری اظهار داشت: امسال امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی و امامزاده بی بی سکینه (س) روستای قلعه قافه مینودشت، بقعه آصف بن برخیا روستای پاسنگ بالای گالیکش و امامزاده عبدالله (ع) کلاله میزبان طرح نشاط معنوی هستند.
وی با بیان اینکه کلاس های طرح نشاط معنوی درسه مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم و در دو بخش خواهران و برادران از 19 تیرماه امسال آغاز شده و تا 19 شهریور 95 ادامه دارد، گفت: درحال حاضر 516 نفر دراین کلاس ها شرکت دارند که 311 نفر پسر و 205 نفر دختر هستند.
حجت الاسلام جعفری از رشد 10 درصدی تعداد شرکت کنندگان در کلاس های طرح نشاط معنوی امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد و اضافه کرد: امسال کلاس های طرح نشاط معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه این منطقه در رشته های احکام، اخلاق، قرآن، روباتیک، زبان انگلیسی، صنایع دستی، خطاطی، نقاشی، فوتبال، پینگ پنگ و شنا برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال هفتمین سال اجرای طرح ملی نشاط معنوی (فراغت تابستانه) در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور و استان گلستان است، تصریح کرد: این طرح با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، تقویت بنیه اعتقادی، دینی و اخلاقی و نیز سوق دادن آنان به سمت فعالیت های فرهنگی و قرآنی درحال برگزاری است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس یادآور شد: دراین کلاس ها از مبلغان دینی و در برخی رشته های تخصصی نیز از مربیان مجرب استفاده می شود ضمن اینکه برگزاری این کلاس ها برای شرکت کنندگان رایگان است.
به گفته حجت الاسلام جعفری، درپایان کلاس ها نیز شرکت کنندگان به اردوهای تفریحی و سیاحتی درون استان اعزام می شوند.
اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس علاوه بر این شهرستان، چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه را نیز تحت پوشش دارد و در مجموع درحوزه فعالیت این اداره 37 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

اشعار مختومقلی فراغی و عشق به اهل بیت رسول خدا (ص)

مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری است+

با نام‌گذاری خیابان یا میدانی به نام شهدای ترکمن صحرا در حاد

بقاع متبرکه گلستان میزبان جشن‌های مبعث رسول مکرم اسلام حضرت

معرفی پنج نوع جدید کشت پنبه در گلستان

معرفی 14 طرح سرمايه‌گذاری گردشگری گلستان برای دریافت تسهیلات

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram