asad alah kabalaee 01تورکمن نیوز - اخبار اجتماعی: عضو هیئت مدیره ستاد دیه کشور گفت: در طول ۲۵ سال فعالیت ستاد دیه تعداد ۹۴ هزار زندانی دیه، جرایم مالی و غیرعمد از زندان ها آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از ستاد دیه استان گلستان، اسدالله کربلایی قدیر در جشن گلریزان ستاد دیه استان گلستان گفت: زندانیان مالی و جرایم غیر عمد نیازمند یاری نیکوکاران و مردم بوده تا از زندان ها آزاد شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از این افراد از اقشار محروم بوده اند و خیران با کمک های خود می توانند آنان را به آغوش خانواده و جامعه برگردانند که زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است. کارنامه ستاد دیه گلستان با توجه به فعالیت های مثبت انجام شده درخشان است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

۳۴۷ مددجوی گلستانی در انتظار یاری خیران برای رهایی از زندان

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این مراسم گفت: در پایان خرداد سال گذشته پنج هزار و ۱۰۰ نفر زندانی در زندان های گرگان، گنبدکاووس و کانون اصلاح تربیت وجود داشتند که با فعال کردن بخش پیشگیری از وقوع جرم این آمار در پایان خرداد ماه امسال به چهار هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت.
هادی هاشمیان با بیان اینکه ۱۷۰ نفر از این مددجویان را بانوان تشکیل می دهند، افزود:ددر سطح کشور پنج درصد از جمعیت زندانیان را زنان تشکیل می دهند که این رقم در استان گلستان ۳.۵ درصد است.

او ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب تعداد ۷۶۰ نفر از زندانیان گلستان مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند. میانگین سنی افراد زندانی در گلستان ۳۴ سال است که ۶۷ درصد آنها متاهل و ۳۳ درصد مجرد هستند.

هاشمیان تصریح کرد: با کمک ستاد دیه گلستان، همراهی خیران و گذشت شاکیان در سه ماهه اول سال جاری ۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند. در سال گذشته مبلغ دو میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال از سوی خیرین کمک جمع آوری شد که به نسبت سال ۹۳ حدود ۵۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان تعداد زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را ۳۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۹۸ نفر در بخش بدهی مالی، ۴۵ نفر در بخش دیه، ۹۰ نفر در بخش مهریه و ۱۴ نفر در بخش نفقه محکوم به گذراندن حبس و در انتظار یاری هموطنان برای آزادی هستند.

گفتنی است در این مراسم مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور برای رهایی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی گلستان اهدا شد.

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

بارش باران باعث جاری شدن سیل در روستای قازانقایه مراوه‌تپه+

مشكلی كه مردم گمیشان يكصدا در تریبون آزاد آن را مطرح كردند

تیم بانوان آبنوس کرج قهرمان مسابقات دسته یک والیبال کشور شد

تیترهای نخست روزنامه‌های دوشنبه 7 اردیبهشت 94

نواربافی کتول ثبت در فهرست آثار ملی کشور

مرگ دو جوان ۲۲ساله به علت غرق شدن در دریا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram