Tahmasebi01همه در نشست خبری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با رسانه ها؛
از گلایه شدید خبرنگاران تا عذرخواهی معاون استاندار گلستان از خبرنگاران

تورکمن نیوز - سرویس اجتماعی: معاون استاندار گلستان با عذرخواهی از عدم شارژ کارت هدیه روز خبرنگار گفت: بنده سه روز پیش با حجت‎الاسلام فضیلت جلسه‎ای گذاشتم که قرار شد این کارت‎ها شارژ شود اما ایشان حرف‎هایی زدند که قابل‎پسند نبود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، با گذشت 16 روز از مراسم روز خبرنگار، هدایایی که با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری گلستان در قالب کارت هدیه به خبرنگاران تعلق گرفت همچنان بی‎اعتبار است و همین امر سبب شد تا تعدادی از خبرنگاران در مراسم هفته دولت مبادرت به جمع‎آوری کارت‎ها کرده و آن را تحویل استانداری گلستان دهند.

استانداری گلستان همزمان با گرامی‌داشت هفته دولت مبادرت به برگزاری نشست خبری با رویکرد ارائه برنامه‎ها در راستای گزارش عملکرد استان گلستان در بخش‎های مختلف کرد، بهانه‎ای که یکبار دیگر خبرنگاران را گرد هم آورد تا با طرح پرسش‎هایی از مسئولان متولی، پاسخ قانع‎کننده بشنوند و به قول علی‎اصغر طهماسبی معاون استاندار گلستان خبرنگاران نباید فقط میرزا‌بنویس باشند بلکه باید مطالبات را پیگیری کرده و خواهان نتیجه‎گیری شوند، همین امر سبب شد تا عده‎ای از خبرنگاران علاوه بر مطالبات مردم خواستار مطالبات خود نیز شوند.

 

خبرنگاران قهر نکنند

معاون استاندار گلستان رسما از خبرنگاران به دلیل عدم شارژ کارت‎ هدیه روز خبرنگار عذرخواهی کرد و گفت: مسئول این کار فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بنده سه روز پیش با حجت‎الاسلام فضیلت جلسه‎ای گذاشتم که قرار شد این کارت‎ها شارژ شود اما ایشان حرف‎هایی زدند که قابل‎پسند نبود، اما قولی که به خبرنگاران داده شده باید عملیاتی شود.

علی‎اصغر طهماسبی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز خرده‎هایی بر مراسم روز خبرنگار گرفته شد، افزود: آن اتفاقی که باید می‎افتاد در مراسم روز خبرنگار نیفتاد به دلیل اینکه دوستان سرخود عمل کردند، ما معتقد بودیم ابتدا باید منابع مالی مراسم روز خبرنگار مشخص شود سپس مبادرت به اجرای مراسم کنیم در غیر این‌صورت برگزار نکردن آن بهتر از بد برگزار کردن است.

وی از خبرنگاران خواست تا قهر نکنند و گفت: باید رویکرد یک خبرنگار این باشد که اگر ما را از در بیرون کنند باید از پنجره بیائیم، اگر خبرنگاران می‎خواهند از حقوق مردم دفاع کنند نباید قهر کرده و میدان را خالی کنند.

همچنان پیگیر بیمه خبرنگاران هستم

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خبرنگاران امید مردم هستند، گفت: این شعار و یا لقلقه زبان نیست بلکه واقعیتی انکارناپذیر است، اینکه مردم به سمت بی‎بی‎سی می‎روند و اخبار را از آن کانال باید بشنوند نشان می‎دهد یا کم‎کاری صورت گرفته و یا قهر رسانه در کار بوده است.

طهماسبی بیان داشت: حتی اگر به خبرنگار نامهربانی شد نباید ناراحت شوید، شغل خبرنگاری را خودتان انتخاب کردید و باید پی همه چیز را به تن بمالید، این حرفه درآمدزا نیست، در آن ایثار، گذشت و جهاد وجود دارد، اگر در این مسیر تلخ‌کامی به شما وارد شد نباید تلخی را با تلخی پاسخ دهید.

وی با اشاره به اینکه همچنان پیگیر بیمه خبرنگاران هستم، ابراز داشت: برخی از خبرنگاران باید راستی‎آزمایی شوند چراکه برخی از آنها بدون آموزش دوره‎های خبرنگاری پا به عرصه رسانه گذاشتند که این وضعیت را رصد می‎کنیم.

استانداری خانه خبرنگاران است و مسئولان مستاجر

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه استانداری خانه شماست خطاب به خبرنگاران گفت: مسئولان رفتنی هستند و شما سال‎های سال به خانه خودتان می‎آیید و می‎روید، همه ما مستأجر هستیم، این حرف به زودی در یک یا دوسال آینده و یا شاید شش ماه دیگر اتفاق بیفتد، چرا که اگر پست و مسئولیت ماندگار بود به بنده هم نمی‎رسید.

طهماسبی با اشاره به نقش مهم و حساس خبرنگاران گفت: اگر شما اطلاع‎رسانی نکنید انسداد و دیکتاتوری به وجود می‎آید، ما نمی‎خواهیم دیکتاتوری عمل کنیم، شما وظیفه دارید اطلاع‎رسانی کنید و باید از این وظیفه خود به خوبی صیانت کنید.

وی با اشاره به وجود مشکلات مدیریتی بیان داشت: تمامی مواضع خبرنگاران حق است برخی دوستان متاسفانه جزیره‎ای عمل می‎کنند و به حرف خودشان اعتماد ندارند، روابط عمومی استانداری گلستان از ابتدا‌ی پیگیری برگزاری مراسم 17 مرداد با بنده بودند ما 40 روز مانده به روز خبرنگار جلسه گذاشتیم و از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کردیم تا برنامه‎ها به خوبی برگزار شود.

این مقام مسئول بیان داشت: سناریوهای مختلفی تعریف کردیم مبنی بر اینکه اگر 70 اداره‌کل و سازمانی که در استان گلستان وجود دارند به مناسبت روز خبرنگار پای کار بیانید مراسم درخور توجهی برگزار می‎شود اما برخی ادارات استقبال نکردند.

طهماسبی بار دیگر از خبرنگاران عذرخواهی کرد و گفت: کوتاهی‎های انجام شده را به بزرگی خودتان ببخشید و دعا کنید ما هم امانت‌دار باشیم و بیش از این، شما را پشت خط نگه نداریم./منبع: خبرگزاری فارس

http://www.turkmensnews.com/

 

 

مطالب مرتبط:

مصرف بنزین در استان گلستان بیش از ۳ درصد کاهش داشته است

تکلیف سرمربی تیم نماینده والیبال بانوان گلستان هنوز مشخص نشد

نفرات برتر جشنواره‌های قرآن و عترت استان گلستان معرفی شدند

سخنی با نماینده مردم غرب گلستان در مجلس/ ما موفق نشدن شما را

۱۵ درصد جمعیت گلستان در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند

از مزارع گلستان 12 هزار تن کاهو برداشت شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram