Zendan 28 Mاخبار اجتماعی-تورکمن‌نیوز- آقا جعفر مرد عائله‌مندی است که با عنوان ارتکاب قتل غیرعمد ناشی از عدم رعایت نظامات اداری با بالا آوردن یک بدهی یک میلیارد و 330 میلیون ریالی بابت دیه نفس از نیمه اول سال گذشته در یکی از زندان‌های استان گلستان تحمل حبس می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مبلغ محکوم‌ٌبه این زندانی هرچند با حمیت ستاد دیه به میزان 66 میلیون تومان تقلیل پیدا کرده است، اما بابت ناتوانی در پرداخت همین مبلغ یاد شده «جعفر» همچنان در زندان حضور دارد.

تعدیل نیرو از کارخانه تولید کمپوت خوراکی و فشارهای مالی و نیازهای مادی برای تامین مایحتاج زندگی زندانی یاد شده را مجبور به کارگری می‌کند. برای همین آقا جعفر به همراه برادر خود به عنوان کارگر ساده در محل کوره آجرپزی حاضر می‌شود و در همان روزهای نخست اما مشکلی برایش پیش می‌آید که به گفته همسر این مددجو آرزو داشت فشارهای اقتصادی روزهای بی‌کاری او باشد، اما این مشکلات سرسام آور دست از سرشان بردارد.

در شرح گرفتاری این زندانی 50 ساله آمده است «سه تا از قمیر یا کوره‌های کارگاه به دلیل قدمت بالا در اثر حرارت ریزش می‌کنند که به دنبال این ماجرا آقا جعفر ماموریت پیدا می‌کند با بیل مکانیکی خاک‌های ریخته شده را از محل جابجا کند. بنا بر تجربه‌ای که او و برادرش در زمینه ساخت کوره‌های آجرپزی داشتند در شرایطی هم که هر دو وضعیت مالی چندان خوبی نداشتند پیشنهاد ساخت دوباره این کوره‌ها را مطرح می‌کنند.»

برای ساخت هر قمیر معین می‌شود مبلغ 10 میلیون ریال به کارگری که خودشان با او قرارداری شفاهی منعقد می‌کنند بپردازند. با توافق کار با سرعت اما بی‌دقت شروع می‌شود. درست در همان روز اول وقتی خاک‌های موجود را به داخل چند فرغون ریخته بودند که از محل احداث کوره‌های جدید خارج سازند، اول وقت کاری بخشی از دویار قمیرهای تخریبی به ضخامت بیش از دو متر بر روی کارگر استخدام شده ریخته و علی‌رغم تلاشی که برای بیرون آوردن او بعمل می‌آید اما متاسفانه به علت شکستگی دهنده‌ها، پارگی ریه و خون ریزی داخلی این کارگر متاهل 28 ساله فوت می‌کند.

طبق نظر کارشناسان عدم استفاده از شمع و سپر محافظ به منظور نگهداری دیوار خاکی قمیر تخریب شده علت اصلی این حادثه گزارش شده و با استناد به ماده 4 آیین‌نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی که تصریح دارد « هرگاه صاحب کار اجرای کلیه عملیات ساختمانی را به یک پیمانکار محول کند، پیمانکار مسئول اجرای مقررات کارگاهی است» این فرد طبق حکم قضایی به میزان 25 درصد مقصر شناخته می‌شود.

ماده 240 آیین نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی در این خصوص تاکید می‌کند «دیوارهای هر گودبرداری که عمق آن بیش از 120 سانتیمتر بوده و احتمال خطر ریزش در آن باشد باید به وسیله نصب شمع، سپر و مهارهای محکم و مناسب حفاظت شوند، مگر آن که دیواره‌ها دارای شیب مناسب (کمتر از زاویه پایدار شیب خاکریزی) باشند».

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: isna.ir

مطالب مرتبط:

ثبت‌نام 141 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون در گلست

نزاع و درگیری در محوطه پارک زیتون آزادشهر

رویارویی مربی قهرمان با برخی شاگردانش در دربی بزرگ پایتخت

بیات: نازمحمد پقــه جایگاه ویژه‌ای در مطبوعات گلستان داشت

فرماندار گرگان از طرح سدهای سنگی فلاتی در توسکستان بازدید کر

از صید ماهی سفیرانگلیس تا بافت پارچه ابریشمی توسط همسرش در ر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram