nasibi 22mاخبار اجتماعی - تورکمن‌نیوز-  مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از پرداخت تسهیلات یارانه ای برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار به ساکنان مناطق روستایی گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،   علی نصیبی اظهار کرد: اولویت در پرداخت این تسهیلات اجرای طرح های بوم گردی و طبیعت گردی، صنایع تبدیلی تکمیلی کشاورزی، پرورش ماهیان خاویاری ، ایجاد گلخانه ها و تولید صنایع روستایی است.
وی بیان کرد: با توافق انجام شده میان استانداری گلستان، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی؛ بخشی از سود بانکی این تسهیلات توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان افزود: همچنین به طرح های پرورش ماهیان خاویاری در مناطق روستایی گلستان وام با سود 8 درصد تعلق گرفته که با توافق انجام شده ، پرداخت 5 درصد سود این تسهیلات برعهده بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خواهد بود.
نصیبی ادامه داد: به طرح های مرتبط با صنایع تبدیلی تکمیلی تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله تعلق گرفته که نرخ سود آن در مناطق روستایی محروم 12 درصد و در مناطق روستایی برخوردار 16 درصد است.
وی گفت: در این طرح تسهیلات به پروژه هایی مانند پرورش دام و صنایع آلوده کننده محیط زیست تعلق نمی گیرد و اولویت با اجرای طرح های سازگار با طبیعت ، محیط زیست و دارای زمینه برای ایجاد اشتغال بیشتر است.
به گفته وی؛ افراد واجد شرایط برای بهره مندی از این تسهیلات باید مجوزهای لازم را اخذ کرده و ضمن داشتن آورده کافی، تضمین ها و وثیقه های لازم، از طریق ادارات شهرستانی و فرمانداری ها نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 1075 روستا ساکن هستند، حدود 48 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند.

 

گردآوري: گروه خبر تورکمن‌نيوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

مطالب مرتبط:

آغاز طرح سنجش هفت هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه در گنبدکاووس

واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی مصداق بارز زمین‌خواری است

در گنبدکاووس دبستان برکت روستای تکه‌لر به بهره‌برداری رسید

40 متقاضی راه اندازی بوم گردی در استان گلستان

ترکمنستان و افزایش صادرات گاز به ایران

گروهی از زائران اهل سنت ترکمن به همراه برادران شیعه در راه ک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram