IMG 9338اخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه خطوط ریلی و راه‌های روستایی را از مهمترین اولویت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این دو قوه درتحقق این اولویت‌ها تعامل خوبی باهم دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  علیرضا محفوظی عصر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت راه‌های شهرستان گنبدکاووس درشرق گلستان، اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های منابع مالی کشور و با پیشنهاد دولت، مجلس مواد قانونی خوبی را برای تامین منابع پیش‌بینی کرده است.
وی، قانون برنامه ششم، قانون جامع توسعه کشور و قانون الحاق 2 را ازجمله منابع پیش‌بینی شده برای تامین منابع مالی در خصوص توسعه خطوط ریلی و راه‌های روستایی برشمرد و گفت: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان به تحقق اولویت‌های دولت و مجلس امیدوار بود.
محفوظی اضافه کرد: علاوه بر این ازسوی وزارت راه و شهرسازی، لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده تا درصدی از قانون مالیات بر ارزش افزوده به توسعه خطوط ریلی و راه‌های روستایی اختصاص یابد که این لایحه هم اکنون در کمیسیون عمران و در ادامه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت به صحن علنی مجلس می‌آید.
وی تصریح کرد: درصورت تصویب این لایحه بخش قابل توجهی از منابع مالی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد و توسعه بخش ریلی و راه‌های روستایی قرار می‌گیرد.

IMG 9301

*** اجرایی شدن راه آهن گرگان - مشهد با جدیت درحال پیگیری است
معاون حقوقی و مجلس وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود از پیگیری جدی اجرایی شدن پروژه ملی راه آهن گرگان - گنبد - بجنورد - مشهد خبر داد و گفت: این طرح ملی که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری در آذر سال 93 به گلستان است، باید اجرایی شود.
محفوظی بابیان اینکه این طرح ملی در سال‌‌های گذشته به دلیل برخی سیاسی کاری‌ها از سوی برخی نمایندگان مجلس به تعویق افتاد، افزود: این طرح از طرح‌های بسیار مهم و بخشی از کریدور شمال به جنوب است که باید اجرایی شود.
وی گفت: درصورت تامین منابع مالی مناسب برای این طرح از ظرفیت‌هایی جدیدی که از سوی مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است، می‌توان امیدوار بود این طرح ملی در بودجه سال آینده دارای ردیف بودجه شود.
محفوظی ادامه داد: درصورت تامین منابع مالی لازم ، عملیات اجرایی این طرح از سه جبهه و از سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان به صورت همزمان آغاز می شود.
وی همچنین برلزوم اجرایی شدن جاده ترانزیتی موسوم به نفت در گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: این جاده که به مرز اینچه‌برون متصل می‌شود و با توجه به لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون که تصویب آن ازسوی مجلس مورد تاکید جدی ریاست جمهوری می‌باشد، نقش مهمی در ترانزیت کالا برعهده دارد.

IMG 9361

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی همچنین با مهم دانستن محور کنارگذر شرق شهر گنبدکاووس و نقش آن درتسهیل ترافیک و عبور تریلی‌های ترانزیت به مرز، برلزوم تکمیل پنج کیلومتر باقی مانده این محور و احداث یک دهه پل روی رودخانه گرگانردود با همکاری وزارت راه و شهرسازی، استانداری گلستان و شهرداری این شهر تاکید کرد.

معاون حقوقی و مجلس وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان گنبدکاووس از برخی راه‌های روستایی این شهرستان و نیز جاده ترانزیتی موسوم به نفت که گنبدکاووس را به مرز اینچه برون متصل می کند بازدید کرد.

گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و 5072 کیلومتر مربع وسعت بزرگترین شهرستان استان گلستان است.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

مطالب مرتبط:

ذینفعان خوشه فرش دستباف استان گلستان، به معاون رئیس جمهور چه

آمارهای رسمی اظهارات «چینی» معاون اول را رد می‌کند

بازدید معاون فرماندار گمیشان از پروژه‌های قابل افتتاح دهه مب

اظهار نگرانی معاون استاندار از آمار طلاق در گلستان

بحران در مدینه منوره در پی الزامی شدن ۵ بار ثبت اثر انگشت کا

وزیر بهداشت به استان گلستان سفر می‌کند+برنامه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram