torabiاخبار گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بین شیعه و سنی را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حجت الاسلام محمود ترابی شامگاه پنج‌شنبه در دیدار با کاروان ایران سرزمین برادری اظهار داشت: ما از هیچ زاویه‌ای اینقدر ضرر نکردیم که مکتب اهل بیت را برچسب بد زده و در بسته نامناسب به دنیا ارائه دادیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: اختلاف بین دو فرقه و قوم وجود دارد و طبیعی است و بخشی بزرگی از تفرقه بین شیعه و سنی جدا از اختلافات موجود، دست سیاسی بوده و همین دست باید این تفرقه را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: با توجه به روایات مهم‌ترین عامل مهربانی، تعامل و رفت و آمد است تا در این رفت و آمدها بتوانیم به همدیگر معرفی شویم البته باید رفتار صادقانه داشت تا تاثیرگذار باشد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس خاطر نشان کرد: تفاوت زیادی  در زندگی اهل سنت به وجود آمده و به دلیل وجود امکانات خوب از زمان پیروزی انقلاب برای زندگی آنان زبان شکر نسبت به اهل سنت دارند و تعامل خوبی در زندگی با ما ایجاد کردند.

حجت الاسلام ترابی گفت: انقلاب اسلامی و امام راحل، ارادت به امام رضا (ع) و مرام انقلابی امام حسین (ع) سبب ایجاد وحدت واقعی شده که باید از این ظرفیت های بزرگ در جهت ید واحده و وحدت جهان اسلام استفاده کنیم.

وی افزود: در پژوهش‌های میدانی ما جای نگاه مردم شناسانه، جامعه‌شناسی و فرهنگ‌شناسان شیعه و سنی خالی است، به صورت نمونه 2 سال امام رضا(ع) در مرو زندگی می‌کرده که در آن زمان جزء قلمرو ایران و اکنون در خاک ترکمنستان واقع است که از این ظرفیت مهم می‌توان به عنوان یک جایگاه فرهنگی در جهت تقویت وحدت و وفاق استفاده کرد./تسنیم

مطالب مرتبط:

حمایت از تولیدات دانش‎بنیان و دانشگاهی برای ایجاد فرصت‌شغلی

مواد مغذی ضروری که جلوی پیر شدن بدنتان را می‌گیرند

برجام و راهبرد حفظ منافع ملی

نوسازی 1700 واحد مسکونی بافت فرسوده گرگان و گنبدکاووس

امام جمعه بندرترکمن: ریشه معضلات توجه نداشتن به مفاهیم اسلام

پارلمان اتریش استفاده از روبنده را ممنوع کرد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram