bonyad4deyاخبار اجتماعی - تورکمن‌نیوز: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که 35 هزارخانوار زیرپوشش این نهاد در استان طبق بررسی های انجام شده شاخصه های فقر را داشته و نیازمند حمایت های بیشتر در حوزه های مختلف هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  علی جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: طرح شناسایی این تعداد خانوار دارای شاخصه های فقر، همزمان با اجرای طرح استعدادیابی خانوارهای زیر پوشش این نهاد از خرداد ماه امسال اجرا شده است.
به گفته وی؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در مجموع افزون بر 57 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 110 هزار نفر را زیر پوشش حمایت های مختلف دارد.

* شناسایی خانوارهای دارای شاخصه فقر غیرپوشش امداد
جعفری افزود: طرح شناسایی خانوارهای دارای شاخصه های فقر غیرپوشش این نهاد و نیازمند حمایت به صورت پایلوت نیز در هفت نقطه استان آغاز شده است.
وی اظهار داشت: این طرح در شهرستان های مینودشت، مراوه تپه، گمیشان، کلاله، بخش داشلی برون گنبدکاووس و شهرهای گرگان و گنبدکاووس با به کارگیری 55 پرسشگر اجرا شد.
به گفته وی؛ هدف از اجرای این طرح شناسایی نیازمندان واقعی و توزیع مناسب خدمات بوده و در دی ماه امسال در حال انجام است.
معاون کمیته امداد گلستان اضافه کرد: پرسشگران در شناسایی خانوارهای نیازمند حمایت شاخصه های فقر چون وضعیت سکونتگاه، اشتغال و درآمد سرپرست خانوار، تحصیل فرزندان، بیماری، مالکیت مسکن و لوازم منزل را مد نظر قرار می دهند.
جعفری افزود که پیش بینی می شود 35 هزار خانوار دارای شاخصه های فقر و نیازمند حمایت در استان گلستان شناسایی شوند که هنوز زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت می باشد که در 30 نقطه شهری و افزون بر یکهزار روستا زندگی می‌کنند.

 

مطالب مرتبط:

گردشگری محور توسعه گلستان

تلاش آتشنشانان 4شهر غرب گلستان برای مهار آتش یک مغازه در بند

بازدید سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

بارندگی در گلستان ۶۸ درصد کاهش یافت

ورود بیش از سه‌هزار دستگاه تراکتور جدید به زمین‌های کشاورزی

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با یکی از مفاخر فره

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram