در مسابقه سواری استقامت فدراسیون سوارکاری ایران لرستان برتر شد

در مسابقه سواری استقامت فدراسیون سوارکاری ایران لرستان برتر شد

سوارکاری-ترکمن نیوز-  تیم لرستان عنوان برتر نخستین دوره مسابقه سواری استقامت فدراسیون جهانی سوارکاری ایران را از آن خود کرد.

هاوش گنبد خوب مبارزه کرد

هاوش گنبد خوب مبارزه کرد

ورزشی-ترکمن نیوز-  سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه گفت: تیم هاوش گنبد با هواداران پرشوری که همراه خود داشت، در بازی مقابل ما واقعا خوب مبارزه کرد که جای تقدیر دارد.

"سرمایه"داران در خانه هاوش گنبد را شکست دادند/ناکامی پنج هزار تماشاگر در سالن المپیک گنبدکاووس

"سرمایه"داران در خانه هاوش گنبد را شکست دادند/ناکامی پنج هزار تماشاگر در سالن المپیک گنبدک...

اخبار والیبال - ترکمن نیوز - در هفتمین هفته از مسابقات لیگ برتر والیبال جام شهید محسن حججی، تیم بانک سرمایه در گنبدکاووس مقابل تیم هاوش این شهرستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه سه بر یک میزبان خود را شکست دهد.

TurkmensNews Telegram TN

IMG 1273اخبار ورزشی -تورکمن نیوز-  رئیس کمیته سپک‌تاکرا استان گلستان گفت: طی توافق با هریس بن عبدالرحمان مربی نام آشنای کشور مالزی برای استعدادیابی و آموزش بازیکنان و مربیان رشته سپک‌تاکرا در گنبد کاووس قرارداد یکساله امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،   جواد آجودانی روز شنبه در مراسم امضای قرارداد یکساله این مربی مالزیایی در محل اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس بدون اشاره به مبلغ این قرارداد، اضافه کرد: این قرارداد با توافق و رضایت دو طرف بسته شده و قابل تمدید تا سه سال است.
وی که ریاست هیات سپک تاکرا گنبدکاووس را نیز برعهده دارد، افزود: فعالیت رسمی هریس بن عبدالرحمان پس از پایان ماه مبارک رمضان با برگزاری کلاس های مختلف آموزشی ویژه علاقمندان و بازیکنان در رده های مختلف و نیز مربیان آغاز می شود.
آجودانی اضافه کرد: طی چند روز گذشته که این مربی نام آشنای مالزی با حضور در مدارس گنبدکاووس؛ کار استعداد یابی اولیه را انجام و 150 نفر از دانش آموزان پسر گروه سنی 10 تا 16 سال را انتخاب کرده است.
وی تصریح کرد: هریس بن عبدالرحمان فقط در حوزه استعداد یابی و آموزش فعالیت می کند و تیم های سپک تاکرا مردان و بانوان گنبدکاووس درمسابقات لیگ برتر با مربیان داخلی حضور می یابند.
هریس بن عبدالرحمان در حاشیه امضای قرارداد خود با هیات سپک تاکرا گنبدکاووس درسخنانی با ابراز رضایت از عقد این قرارداد، گفت: این قرارداد را با شناختی که از سپک تاکرا ایران داشتم و نیز آشنایی با رئیس هیات سپک تاکرا گنبدکاووس، امضا کردم.
وی افزود: در بررسی های اولیه که باحضور درمدارس گنبدکاووس داشتم با وجود اینکه بیشتر دانش آموزان با رشته سپک تاکرا آشنا نبودند اما از لحاظ آمادگی جسمانی، قد، وزن و انجام حرکات با توپ نشان دادند که استعدادهای خوبی برای این رشته دارند.
هریس بن عبدالرحمان ابراز امیدواری کرد: با آموزش علاقمندان رشته سپک تاکرا در گنبدکاووس، بازیکنان خوبی در این رشته پرورش و به تیم ملی معرفی شوند.
وی با قدردانی از مهمان نوازی و برخورد گرم مردم گنبدکاووس، تصریح کرد: دو کشور مسلمان مالزی و ایران اشتراکات مذهبی و فرهنگی زیادی دارند و تنها تفاوت آنان در زبان است.
 ابراهیم غفاری رئیس اداره وزرش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ابراز رضایت از عقد قرارداد با مربی خارجی برای آموزش رشته سپک تاکرا، اظهار داشت: با حضور این مربی نام آشنا، آینده رشته سپک تاکرا در این شهرستان تضمین می شود.
هریس بن عبدالرحمان دارای مدرک مربیگری بین المللی درجه 1 و 2 بوده و افتخارات زیادی با تیم ملی مالزی و برخی کشورهای آسیایی درمسابقات مختلف سپک تاکرا داشته است.
کسب مدال طلا و نقره بازی های جنوب شرق آسیا در سال 1989، کسب دو مدال طلا در بخش دو نفره و سه نفره در بازی های آسیایی 1990 به همراه تیم ملی مالزی، کسب دو مدال طلا در بازی های جنوب شرق آسیا در سال 1991، کسب مدال طلا بازی های آسیایی 1994 به همراه تیم ملی مالزی و کسب سه مدال نقره مسابقات جهانی تایلند 2007 دربخش سه نفره، دو نفره و تیمی به همراه تیم مالزی از جمله افتخارات این مربی است.
کسب مدال نقره بازی های جنوب شرق آسیا در سال 1997 و کسب مدال برنز بازی های آسیایی 2002 به همراه تیم ملی سنگاپور و کسب مدال برنز بازی های آسیایی 2006 همراه تیم ملی کره در بخش دو نفره از دیگر افتخارات این مربی مالزیایی می باشد.
سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به‌ جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود، این بازی از ورزش ‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی محبوب بوده و هم اینک در کل دنیا سه نوع سپک تاکرا انجام می‌شود که شامل هوپ تاکرا، دبل تاکرا و سپک تاکرای ساحلی است.
رشته سپک تاکرا در استان یک میلیون و 868 هزار نفری گلستان علاقمندان زیادی دارد و تعدادی از اعضای تیم ملی سپک تاکرا بانوان و آقایان ایران از ورزشکاران این استان بویژه شهرستان گنبدکاووس هستند./ایرنا

 

مطالب مرتبط:

اعلام آمادگی وزیر ارشاد برای واسپاری کامل نمایشگاه کتاب به ص

جشن صعود به پلی آف در گنبدکاووس

جاده‌ها لغزنده اعلام شد/ ادامه باران در گلستان

کشاورزان گلستان از کودهای شیمیایی با شماره ثبت در اراضی استف

پیشنهاد تشکیل دادگاه‌های محیط زیست در کشور

پنج پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی در گنبدکاووس آماده بهره‌برد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram