Babaki 22 Fاخبار ورزش بانوان-تورکمن‌نیوز- شکستن رکورد پرتاب چکش زنان کشور ، کسب سه عنوان قهرمانی و یک نائب قهرمانی ماحصل تلاش دوندگان زن گلستان در روز نخست مسابقات دو و میدانی آغاز فصل قهرمانی کشور در شیراز بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان بندرترکمن صبح سه شنبه اظهار داشت: آیلین بابکی ورزشکار بندرترکمنی رشته پرش ارتفاع در روز نخست قهرمانی بانوان کشور در ورزشگاه حافظیه شیراز با پرشی به طول یک متر و هفتاد و پنج سانتیمتر قهرمان ایران شد.
علی روشن‌شمال ادامه داد: تیم گلستان با حضور تنی چند از ورزشکاران در این مسابقات حاضر است اما آیلین بابکی از تیم خراسان رضوی در این مسابقات شرکت کرده بود.
بابکی پیش‌تر در این خصوص گفته بود که تامین نشدن هزینه مربی و تمرین و همکاری نکردن برخی مسئولان ورزشی گلستان باعث مهاجرت وی از استان و شرکت در مسابقات کشوری با پرچم خراسان رضوی شده است.
همچنین به گزارش فدراسیون دو ومیدانی امینه کشیری ورزشکار اهل شهرستان کردکوی گلستان در رشته پرتاب چکش با پرتابی به طول 52 متر هفت سانتیمتر رکود پرتاب چکش زنان ایران را شکست.
رکورد قبلی این رشته 50متر و دوازده سانتیمتر و متعلق به پریناز ابراهیمی بود که رکورد کشیری پس از تایید کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون دو و میدانی به عنوان رکورد جدید ملی در پرتاب چکش به ثبت خواهد رسید.
دیگر ورزشکار کردکویی حاضر در این رقابت‌ها سمانه کوهکن در رشته پرش سه گام بود که با پرشی به طول 11 متر و 92 سانتیمیتر نائب قهرمان شد، در این رشته عنوان قهرمانی به جواهر زمانی ورزشکار گنبدی تیم گلستان رسید که با پرشی به طول 12 متر و 54 سانتیمتر گردن‌آویز طلا را به خود اختصاص داد.
رقابت‌های دو و میدانی آغاز فصل قهرمانی کشور از صبح دوشنبه 21 فروردین ماه با شرکت 110 ورزشکار در بخش بانوان در ورزشگاه حافظیه شیراز در حال برگزاری است.
بانوان دو و میدانی کار در رشته‌های 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، 10000 متر، 10 کیلومتر پیاده روی، 4 در 100 متر امدادی، 4 در 400 متر امدادی، 100 متر بامانع، 400 متر بامانع، 3000 متر بامانع، هفتگانه، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش با نیزه، پرش سه گام، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه و پرتاب چکش با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
این مسابقات طی 2 نوبت صبح و عصر در روزهای دوشنبه و سه شنبه 21 و 22 فروردین ماه پیگیری خواهد شد.
دو و میدانی کاران زن گلستانی در سالهای اخیر نام ثابتی را در ترکیب تیم‌های ملی داشته‌اند و در رده آقایان نیز دو و میدانی کاران استان در 5 ماده رکوردار کشور هستند./ایرنا

مطالب مرتبط:

خسارت‌ آتش‌سوزی به یکی از کارخانه‌های استان گلستان

سخنی با مردم شریف ترکمن صحرا و گلستان درخصوص اخبار و اسامی ک

رشد صددرصدی تخت‌های بیمارستانی و ویژه در استان گلستان

برگزاری پنجمین دوره المپیاد طرح دادرس در استان گلستان

تایید صلاحیت 637 داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در علی‌آب

برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی کبدی بانوان ایران در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram