TurkmensNews Telegram TN

Footvali TN 1مصاحبه ورزشی- تورکمن نیوز: ورزشکاران گلستانی که در مسابقات آسیایی با کسب نایب قهرمانی با افتخار به زادگاهشان بازگشتند از طرف مسئولین شهرستان گنبد کاووس به شایستگی استقبال و تجلیل نشدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  نایب قهرمانان ترکمن‌صحرا که به عنوان نماینده فوتوالی کشورمان پس از تایلند توانستند مدال نقره این مسابقات آسیایی را به گردن آویزند، بهانه‌ای شد تا به پیشواز افتخارآفرینان کشورمان در میدان ورودی گنبد برویم.

فضایی سوت و کور و ناراحت کننده که هیچ مسئولی به پیشواز این قهرمانان نیامده بود. در حالیکه جملگی از ورود این عزیزان اطلاع داشتند. خبری از مردان همیشه در صحنه جلوی دوربینها نیز نبود. تلنگری به خود زدم که ما در خیلی وقتها بی‌جهت به این آقایان زوم می‌کنیم. در چنین مواقعی حضور این دوستان برای گرم کردن این نوع پزدادنها لازم است. اما با کسب اجازه از مرد دوست داشتنی و تمام نشدنی یعنی عثمان سن سبلی، گفتگوی کوتاهی را با «جمیل کر» که ویترینی از مدالهای سپک تاکرا و فوتوالی را جمع کرده انجام دادیم. پشت پرده فوتوال و سپک تاکرا را دونستن خالی از لطف نیست.

نایب قهرمانی آسیا
چهارمین دوره جام قهرمانی آسیا، اقیانوسیه با حضور 14 تیم برتر آسیا درکشور تایلند برگزار شد. با شکست دادن مالزی از گروه خودمان صعود کرده و جزء 4 تیم برتر به مرحله بعد راه یافتیم.

در مرحله یک چهارم (تیم ب) کشورمان متشکل از وحید ایمری و حمید شاه دانه بود روبرو شدیم. این بازی را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته و به فینال این مسابقات که با تایلند میزبان باید روبرو میشدیم صف آرایی کردیم. تایلندی که در تمامی ادوار فوتوالی با اقتدار کامل قهرمان بوده است. منتها من و عثمان سن سبلی پا پس نگذاشتیم. مبارزه خارق‌العاده ای را با تایلندیها در فینال انجام دادیم.  خیلی اذیتشان کردیم ولی ما تمرکز لازم را در فینال نداشتیم. نمی‌خواهم توجیه کنم، مبارک تایلندی‌ها باشد ولی آنها 6 ماه در اردو بودند و ما یک هفته.

احساس غریبی تو شهر خودمان میکنم.
افتخارات بچه‌های ترکمن و آوردن مدال از مسابقات بین‌المللی طوری شده که برخی از مسئولان ما، مسئله تقدیر برایشان خیلی عادی شده. شاید در استانهای دیگر که سالی یک بار نیز قهرمان نمی‌بینند حرمت و حفظ جایگاه مدال آوران خود را به عرش برسانند. ولی در شهر خودمان وقتی این قبیل بی‌حرمتی‌ها را می‌بینم افسوس من دو چندان می‌شود. ولی خوب باز جای شکرش باقیست که جمعی از اصحاب و رسانه و فرد زحمتکش ورزش شهرمان آقای علیپور قبول زحمت کردند و از درد زخمهای ما کاسته شد.

Footvali TN 2

وضعیت نابسامان سپک تاکرا
سپک تاکرا حداقل 2 سالی می‌شود که سیر نزولی خود را طی می کند. شیب تند این سیر نزولی نیز هنوز تلنگری به مسئولان ورزشی ما نشده است. نه در زیر ساخت‌های سپک تاکرا کار زیر بنایی انجام شده و نه در اعزام تیمی آقایان آستین بالا زده‌ایم. آقای آجودانی که هریس بن عبدالرحمان را برای آموزش مربیان می‌آورد به ما بگوید به کدام مربی می‌خواهد آموزش بدهد. مربیان زحمتکشی که هر کدام وزنه‌ای در سپک تاکرا هستند در حال حاضر همه به بیرون گود هدایت شده‌اند. دلسوزانی همچون نوبری، عثمان سن سبلی، احسان امانبایی، غراوی، و خود من از سپک تاکرا روی برگرداندیم.

برای اینکه فضای کار وجود ندارد. مگر اینکه هریس را برای آموزش مربیگری 4 تا از بانوان آورده باشند. ما به جهت اینکه در تهیه زیر ساخت‌های سپک تاکرا خیلی مشکل داریم بازیکنی را از شیراز به عنوان سرویس زن آوردیم که این بازیکن با وساطت بنده پا به مسابقات گذاشت ولی هنوز پول خود را دریافت نکرده. خود من، غراوی و سلیمانی هنوز از سپک تاکرا طلب داریم که وصول نشده، وقتی این بلاها سر ما می‌آید آقای آجودانی از کدام منابع هریس را می‌آورد.

با وجود اینکه سالن و مینی بوس در اختیار سپک تاکرا است و درآمدی نیز از کارکرد این سالن و مینی‌بوس حاصل می‌شود جای تعجب دارد که سپک تاکرا کاسه چه کنم دستش می‌گیرد. بهتر نیست این مبالغ صرف سپک تاکرا شود. در حال حاضر ما زمین تمرینی نیز نداریم. حتی بچه‌های والیبال ساحلی نیز محروم از زمین تمرینی هستند. باز هم از دوستان قلم بدست تشکر می‌کنم. امیدوارم شاهد رشد ورزش در گنبدکاووس و استان گلستان باشیم.
 

خبرنگار:شیر محمد شیروانی                انتشار دهنده: یاشار نیازی

مطالب مرتبط:

ویزیت حدود 16 هزار بیمار در مراکز درمانی گنبدکاووس

نام نویسی 211 نفر برای انتخابات شوراها در علی آباد

کباب کوبیده با طعمی عالی و متفاوت!

رونق کشت شالی گلستان با بارندگی و افزایش قیمت

پیام داود آورند نایب رییس شورای اسلامی شهرستان گنبدگاووس در

افزایش سرعت قطارها در راه‌آهن شمال شرق کشور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram