Namayshgah Ketab 1تورکمن نیوز- فرهنگی: همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در گرگان مرکز استان گلستان، 3 کارگاه آموزشی برای مردم و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در گرگان، کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی و اشتغال، روش‌های صحیح مطالعه و کارگاه مهدویت به عنوان برنامه‌های جانبی نمایشگاه برگزار شد.

مدیرعامل موسسه کاریابی خودباوران کوثر در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال گفت: اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال در کشور رفع شود نباید چشم به دولت داشته باشیم و امنیت شغلی بخش خصوصی خیلی بیشتر از کارهای دولتی است.

حجت مقسم افزود: برای راه انداختن یک کسب و کار جدید هم می‌توان از مراکز مشاوره و اطلاع رسانی کارآفرینی قبل، حین و پس از راه‌اندازی کسب و کار مشورت گرفت.

وی با بیان این که خلاقیت و نوآوری تعریف کارآفرینی است، اظهار کرد: با تلفیق چند طرح هم می‌توان کارآفرینی و اشتغال ایجاد کرد.

مقسم تصریح کرد: قرار نیست تنها افراد بیکار کارآفرینی انجام دهند بلکه این امر برای افرادی که شغل ثابت دارند هم صدق می کند.

حیدر مختاری یکی از اساتید دانشگاه نیز در کارگاه آموزشی روش های صحیح مطالعه، بهترین روش مطالعه را لذت بردن از یادگیری دانست و گفت: بهتر است در مطالعه مفید هدف تنها درس پس دادن نباشد.

وی افزود: بسیاری از افراد گمان می کنند که پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و موتورهای جستجوگر رقیب مطالعه هستند در حالی که این‌گونه نیست و مطالعه تنها این نیست که از طریق کتاب فیزیکی و به صورت سنتی انجام شود بلکه می‌توان نیاز اطلاعاتی خود را از هر طریق رفع و رجوع کرد.

محمد حکیمی یکی از مدرسان دانشگاه نیز در کارگاه آموزشی با موضوع مهدویت با بیان این که حکومت امام زمان(ع) در راستای حکومت پیامبر خواهد بود، گفت: تحقق عدالت اجتماعی یکی از اهداف حوکت مهدی (عج) است همان شرایطی که هر انسانی آرزوی مهیا شدن آن را دارد.

وی افزود: عدالت در جوامع یعنی اینکه حکومت ها شرایط رشد را در زمینه سیاسی، فرهنگی اجتماعی برای تمامی افراد به صورت یکسان مهیا کنند.

حکیمی  درباره عدالت اجتماعی، اظهار کرد: عدالت از نظر اجتماعی به این صورت است که حق و مطالبات هر فردی به او برگردانده می‌شود و مساوات در اجرای قانون برای انسان‌ها برقرار باشد.

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان با شرکت حدود 500 ناشر از سراسر کشور در 260 غرفه در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان در گرگان دایر شد./تسنیم

مطالب مرتبط:

نورقلی‌پور: انتظار می‌رود فرماندار جدید گمیشان در رفع محرومی

رئیس انجمن داروسازان ایران: در داروخانه خصوصی با دولتی قیمت

کاندیداهای ترکمن در حوزه انتخابیه غرب و مرکز استان روز چهارم

طرح حمایتی نویسندگان استان گلستان اجرا می‌شود

برگزاری نشست صمیمی باشورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان آق‌قل

برگزاری کلاس داوری با حضور جمعی از داوران بوکس کشور در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram