Sunnat 28 Khاخبار فرهنگی-تورکمن‌نیوز- اهل سنت اعمال و آداب مخصوصی برای شب های قدر دارند. محمد امین آخوند آدینه و محمد امین آخوند صفری تاکید کردند که اهل سنت در مساجد معتکف می‌شوند و شب زنده داری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از تسنیم ، اهل سنت در ایام شب‌های قدر سنت‌ها و آداب مخصوصی دارند. تسنیم با محمد امین آخوند آدینه امام جمعه شهرستان کلاله و محمد امین آخوند صفری امام جمعه شهر فراغی گفت‌وگو کرده است.

محمد امین آخوند آدینه درباره اعمال  شب قدر توسط اهل سنت گفت: ماه مبارک رمضان از ابتدا تا انتها، ماه رحمت و غفران الهی است و تمام برادران و خواهران اهل سنت، همچون برادران و خواهران شیعه سعی می‌کنند از تمام لحظات این ماه عظیم الشان فیض ببرند.

Adine 28

امام جمعه شهرستان کلاله افزود: در این ماه در تمام مساجد اهل سنت، تلاوت و ختم قرآن و نماز تراویح برگزار می‌شود و به جرات می‌توان گفت که در تمام این ماه شب زنده داری و احیا مرسوم است.

وی تصریح کرد: در شب‌های احیا و لیله القدر این اعمال بیشتر از دیگر روزها و شب‌های ماه مبارک انجام می‌شود. بعضی از علما و مومنین در دهه آخر ماه رمضان که مصادف با ایام لیله القدر است در مسجد معتکف شده و به راز و نیاز و عبادت مشغول می‌شوند.

وی گفت: بانوان نیز همین اعمال را در حوزه‌های علمیه بانوان و یا منازل انجام می‌دهند و صدقه دادن نیز در این ایام رواج فراوانی دارد.

Safari 28

محمد امین آخوند صفری در مورد جایگاه امام علی (ع) در اعتقادات اهل سنت اظهار داشت: امام علی (ع) یک خورشید در بین مسلمین جهان است و فرمانده مسلمین جهان چه در دنیا و چه در آخرت است.

امام جمعه شهر فراغی افزود: به روایت اهل سنت امام علی (ع) دنیا را سه طلاقه کرده بود و هیچ رغبتی به دنیا و ظواهر آن نداشت با این‌حال نگران زاد و توشه برای آخرت خود بود.

وی تصریح کرد: امامان حسنین در دامن ایشان رشد و پرورش یافتند و ایشان با وجود امیرالمومنین بودن هیچ‌گاه از بیت‌المال برای خود و خانواده چیزی نخواست.

آخوند صفری تاکید کرد: مشکل همه ما این است که حب به دنیا داریم و برای مقام، ثروت، شغل و جایگاه خود تلاش می‌کنیم و در این راه ترسی از استفاده از بیت المال هم نداریم. اگر همه مسئولین چه بالادستی و چه مسئولین رده پایین، علی وار مسئولیت قبول کنند و به مانند علی (ع) باشند، تمام مشکلات مسلمین حل خواهد شد.

وی در مورد اعمال شب قدر در بین اهل سنت گفت: در روایات اهل سنت و شیعه، شب قدر بهتر از هزار ماه است و به فرموده رسول خدا (ص) فردی که لیله القدر را درک نماید، به مانند آن است که فی سبیل‌الله هزار ماه در برابر کفار جنگیده است.

وی تصریح کرد: ترکمن‌ها در این ایام ضمن دادن صدقه، تلاوت و ختم قرآن را انجام داده و نماز و ادعیه معروف را به جا می‌آورند تا خداوند قلب و دلشان را صیقل دهد.

مطالب مرتبط:

حمله اردوغان به ایران

اسامی 49 شهید گلستانی در فاجعه منا

در تعطیلات نوروز چطور اسپیس‌ایکس در فضا تاریخ‌ساز شد؟/ همه چ

انتقال روزانه ۱۴.۵ میلیون مترمکعب گاز از گلستان به مازندران

سرکنسول قزاقستان در گرگان: ازایجاد سرای تجاری ایران استقبال

2200 میلیارد ریال طرح عمرانی طی 4 سال در مراوه‌تپه اجرا شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram