Basij Rasaneh TN 2اخبار فرهنگی - ترکمن‌نیوز:‌    معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان گلستان گفت: در صورت موافقت فنی و تامین اعتبارات ارشاد دوره‌های آموزشی تکمیلی برای اصحاب رسانه در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  قدرت‎الله دائمی ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزش تخصصی گزارش‎نویسی و یادداشت نویسی که با همکاری سازمان بسیج رسانه استان گلستان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آموزش یک اصل برای اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه است اظهار داشت: مدیرکل ارشاد آموزش را یک اصل می‎داند و فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در برگزاری دوره‎های آموزشی با بخش‎های مختلف مانند بسیج رسانه و نشریات همکاری می‎کند.

وی تصریح کرد: همواره نیاز به آموزش مستمر در طیف‎های مختلف جامعه نیاز است به گونه‎ای که پیامبر اکرم(ص) به این مهم تاکید کردند و انسان از بدو تولد تا زمان مرگ نیاز به آموزش دارد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد گلستان یادآور شد: با توجه به اهمیت آموزش در سال گذشته یک دوره مقدماتی آموزش خبرنگاری با همکاری مرکز مطالعات و برنام‎ریزی فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی در استان گلستان برگزار کردیم و با نظر کارشناس مطبوعاتی و ظرفیت‌سنجی دوره‎ای دیگری در صورت موافقت فنی و تامین اعتبارات ارشاد و استانی برای اصحاب رسانه استان گلستان برگزار خواهیم کرد.

دائمی با بیان اینکه درصدد این نیستیم که دوره‎های تکراری یا موازی دوره آموزشی دیگر نهادها را برگزار کنیم، افزود: امید داریم با برگزاری دوره آموزشی تکمیلی بتوانیم بار علمی اصحاب رسانه استان گلستان را افزایش دهیم.

وی افزود: اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر نقش مهمی در گفتمان‎سازی در جامعه دارند و می‎توانند در حوزه‎هایی مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش خود را ایفاء کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد گلستان یادآور شد: در سال‌جاری مقام معظم رهبری سال را "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری کردند و اصحاب رسانه می‎توانند این مهم را محور گفتمان‎سازی قرار دهند.

دائمی به آسیب‎های اجتماعی اشاره کرد و گفت: فرهنگ را زیربنای توسعه می‎دانیم و فرهنگ‎سازی نیز زیربنا و یک ابزار و ارکان توسعه محسوب می‎شود.

وی افزود: فرهنگ‎سازی با کار فرهنگی و انجام فعالیت‎های فرهنگی تحقق‌پذیر است و اصحاب رسانه می‎توانند با توجه به رسالت خود با ارائه به مسئولان می‎توانند نقش‎آفرین باشند.

Basij Rasaneh TN 1

دوره تخصصی گزارش‎نویسی و یادداشت‌نویسی در استان گلستان برگزار شد

مسئول بسیج رسانه استان گلستان گفت: با حضور فعالان رسانه‎ای استان گلستان دوره تخصصی آموزش گزارش‎نویسی و یادداشت نویسی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

علی‎محمد جعفری هم در این دوره آموزشی اظهار داشت: این دوره در راستای افزایش سطح دانش اصحاب رسانه استان گلستان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امید داریم برگزاری چنین دوره‎های آموزشی بتوانیم منجر به ارتقاء سطح فنی اصحاب رسانه استان گلستان شود.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان گزارش‎نویسی و یادداشت‎نویسی را در رسانه‎ها بسیار موثر و مخاطب‎پذیر اعلام کرد و گفت: با توجه به تقاضای اصحاب رسانه استان گلستان امسال تصمیم گرفتیم که این دوره برگزار شود.

جعفری با بیان اینکه این دوره به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت، افزود: بسیج رسانه استان گلستان در سال‎های گذشته نیز دوره‎های خبرنگاری مقدماتی، تکمیلی و پیشرفت را برگزار کرده بود و استقبال خوبی از این دوره‎ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه این دوره با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، افزود: در راستای سطح سواد رسانه‎ای جامعه، دیگر برنامه‎های آموزشی برای اعضای بسیج رسانه استان در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان با بیان اینکه رسانه‎ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام دارند، گفت: امروز دشمن از طریق ماهواره‎ها و شبکه‎های اجتماعی با تبلیغات به دنبال استحاله فرهنگی است و رسانه‎های انقلابی باید با تبیین افکار عمومی مسیر درست اطلاع‎رسانی را به نمایش بگذارند.

جعفری تاکید کرد: در این دوره آموزشی خبرنگاران توانمند و فعال استان شرکت کردند و امید داریم خروجی این دوره آموزشی برای اصحاب رسانه استان مثمرثمر باشد و در افزایش سطح فنی جامعه خبری استان کمک کند.

وی گفت: این دوره آموزشی به نام چهاردهمین و پازدهمین شهدای مدافع حرم استان گلستان  "محمدرضا شیبانی"و "احمد غلامی" مزین شده است./تسنیم

 

مطالب مرتبط:

خانه مطبوعات گلستان انتخاباتي يا انحصاري!!

سرهنگ مهاجر: رزمایش بزرگ فجر انقلاب اسلامی با هشت گردان شهرس

میزان دام در استان گلستان ۲.۴ برابر ظرفیت مراتع است

استقرار ایستگاه‌های پلیس در تفرجگاه‌های استان گلستان

پنجمین کشته سیل گلستان در کلاله/یکی از مصدومان سیل در استان

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۶ هزار هکتار از اراضی گلستان

دیدگاه‌ها  

0 #1 پاسخ: دوره‌های آموزش تکمیلی خبرنگاران گلستان برگزار می‌شود+تصاویرسمیه 1396-02-07 22:20
سلام دوره قبلی مقدماتی حضور داشتم الان کجا باید ثبت نام کنم ؟؟

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram