Ghodrat-Shakryتورکمن نیوز- فرهنگی: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا چهاردهم فروردین 253 هزار و 491 نفر از مراکز تاریخی و تفریحی این شهرستان بازدید کردند.

قدرت شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر از برج قابوس بلندترین برج آجری جهان، شهر تاریخی جرجان، تالاب بین المللی آلماگل ، بازارچه مرزی اینچه برون و بقعه ملاعلی دانشمند در بخش داشلی برون دیدن کردند.

وی افزود: در این مدت 36 هزار و 123 نفر از برج قابوس، دو هزار و 278 نفر از شهر تاریخی جرجان، 59 هزار و 650 نفر از بقعه ملاعلی دانشمند و 33 هزار و 360 نفر از تالاب بین المللی آلماگل بازدید کردند.

به گفته وی، در این مدت 122 هزار و 80 مسافر نیز از بازارچه مرزی در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس دیدن کردند.

شاکری در خصوص اسکان مسافران نوروزی هم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال مجموعا 11 هزار و 252 نفر در مراکز اقامتی و مدارس این شهرستان اسکان یافتند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری گنبدکاووس گفت: در این مدت نیز 103 هزار نفر از مردم و مسافران حرم مطهر حضرت یحیی بن زید (ع) را زیارت کردند.

وی با بیان اینکه تا چهاردهم فروردین ماه امسال 32 هزار و 204 مسافر به پایگاه های گردشگری مراجعه کرده اند گفت: علاوه بر راهنمایی به مسافران نوروزی در این مدت 37 هزار و 365 بروشور راهنمای گردشگری بین مسافران توزیع شده است.

به گفته وی، در این مدت گنبدکاووس 567 ماموریت در سطح شهرستان انجام داد که 181 مجروح تصادفی و 417 مجروح غیر تصادفی را به مراکز درمانی این شهرستان منتقل کرد.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

مطالب مرتبط:

پوشش ۹۵ درصد خدمات سلامت برای ۱۵ میلیون حاشیه نشین و شهرهای

حفظ حرمت زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس بر هر مسلمانی ضرورت دارد

بررسی ابعاد و جزئیات استعفای کارلوس کی‌روش/اَرّه روی گردن فو

کورس بهاره اسب‌دوانی گنبدکاووس موقتاً تعطیل شد

نقدی بر ادبیات نوشتاری طعنه‌آمیز و خبرسازی‌های نادرست برخی ش

بندرترکمن صاحب پایگاه امداد و نجات ساحلی می شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram