eskan mosaferan 01تورکمن نیوز- اخبار گردشگری گلستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: باتوجه به توسعه تاسیسات گردشگری استان و در جهت رفاه بیشتر مسافران، هم اینک امکان اسکان افزون بر 80 هزار گردشگر در این منطقه فراهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با توجه به ظرفیت های مطلوب در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و آب و هوای مطلوب همواره برای مسافران و گردشگران جاذبه دارد.
ابراهیم کریمی روز یکشنبه افزود: توانمندی های گردشگری استان باعث شده است که این اداره کل تمام ظرفیت ها را برای انجام یک سفر تابستانی خوب و آرام و رفاه حال مسافران و گردشگران به کار گیرد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده هم اینک 19 هتل، 12 مهمان پذیر، 4 هتل آپارتمان، 8 پانسیون، 41 خانه مسافر، 2 اقامتگاه بوم گردی و سرگرمی در سطح استان آماده استقبال و پذیرش مسافران است.
به گفته وی؛ نظر به اقلیم های جغرافیایی متفاوت گلستان و سلیقه های مختلف مسافران و گردشگران، ظرفیت های بوم کلبه ها نیز در نظر گرفته شده است که مسافران بتوانند از طبیعت گردی بهره ببرند و اقامت آنها فقط منحصر به هتل نباشد.
اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که بیشتر در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد، اداره می شود.
کریمی با اشاره واقع بودن استان در ساحل شرقی خزر و ظرفیت گردشگری ساحلی گفت: چهار نقطه از سواحل دریای خزر در استان شامل گمیشان ، نوکنده ، بندرگز و بندرترکمن جهت شنا و در قالب طرح دریا سالم سازی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین یکی از مسائل مهم در بحث حضور گردشگران را نظارت دقیق بر اماکن اقامتی بیان کرد تا مسافران در آرامش از این امکانان بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: کارشناسان و بازرسین ستاد خدمات سفر از اماکن اقامتی گردشگران بازدیدهای مکرر و روزانه دارند.
سامانه ای با شماره تماس 9622 نیز جهت رسیدگی به شکایات مسافران در استان راه اندازی شده است.
از سوی دیگر دست اندرکاران حوزه ستاد اجرایی خدمات سفر در تابستان با استقرار پایگاههایی چون امداد و نجات ، هلال احمر و نیروهای انتظامی در تمام نقاط استان برای فراهم کردن زمینه سفری ایمن برای مسافران تلاش می کنند.
استان مرزی گلستان با حدود یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت از اقوام مختلف تشکیل شده است که هر کدام با آداب و رسوم خاص جلوه زیبایی از وحدت استان را نیز به نمایش گذاشته اند.
گلستان با کشورترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است./ ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

شلیک دومین موشک زلزال 3یمن به پادگانی در نجران عربستان

 عرضه ۲ محصول Luxgen توسط «آرمان‌موتور کویر» به زودی در ایر

آمادگی گلستان برای اقامت روزانه ۹۰ هزار گردشگر نوروزی

کشف ۱۶۲ کیلوگرم موادمخدر در استان گلستان

میزان دام در استان گلستان ۲.۴ برابر ظرفیت مراتع است

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در آزادشهر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram