Nosrat Barzegar 1تورکمن نیوز- اخبار میراث فرهنگی و گردشگری: فرماندار شهرستان کلاله گفت: این شهرستان به دلیل ویژگی‌های طبیعی و برخورداری از جادبه‌های گردشگری، هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی میزبان جمع زیادی از مسافران از اقصی نقاط کشورمان است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، نصرت برزگر در نخستین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان کلاله با اشاره به اینکه مرحله اول سفرهای نوروزی از 25 اسفند آغاز می‌شود، افزود: شهرستان کلاله با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری از جمله مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی (ع)، دیوار تاریخی جرجان (سداسکندر) و پارک ملی گلستان هرساله در تعطیلات نوروزی حمع زیادی از مسافران را به سوی خود جلب می‌کند.
وی افزود: چشمه زاو، مجموعه گردشگری آقسو، مراکز پرورش اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان در 13 کیلومتری شمال شرق کلاله، و همچنین مناظر زیبا و بدیع طبیعی، گندم زارهای سرسبز و مناطق منحصر بفرد کوهستانی از دیگر جاذبه‌های این خطه محسوب می‌شود.
برزگر تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت نسبت به بازسازی، زیباسازی و ترمیم محورهای توریستی و گردشگری، تابلوها و خطوط راهنمایی و رانندگی اقدام نمایند و کمیته اسکان نیز از هم اکنون آمادگی جذب مسافران و ارائه خدمات لازم را داشته باشند.
فرماندار کلاله تاکید کرد: آتش بازی، انفجار انواع مواد محترقه، حمل و نقل و خرید و فروش این مواد به مناسبت چهارشنبه آخرسال صدمات جبران ناپذیری را به برخی ازخانواده‌ها وارد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا تمهیدات لازم برای کاهش آسیب‌های احتمالی پیش‌بینی شده و از همشهریان عزیز نیز انتظار داریم از حمل و نقل و نگهداری مواد محترقه مواد جدا خوداری کنند تا شاهد بروز سوانح وحوادث تلخ نباشیم.
شهرستان کلاله با افزون بر110 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و فاصله آن از گرگان مرکز این استان حدود 140 کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

حضور دانشجویان هلندی در گرگان/ در سفر به ایران مشکلی نداشتیم

۱۲ ساختمان جدید آتش نشانی در گلستان کلنگ زنی می‌شود

رقابت 10 نامزد نمایندگی مجلس در گنبدکاووس

برخی رسانه‌ها ندانسته با ایجاد روحیه ناامیدی دربین جامعه آب

بارش باران باعث جاری شدن سیل در روستای قازانقایه مراوه‌تپه+

کشف 16 قلم تجهیزات دریافت برنامه‌های ماهواره در روستای مرزی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram