sarbaz khane sasany gorgan 01تورکمن نیوز- اخبار گردشگری: هفتمین فصل کاوش دیوار گرگان با هدف شناسایی ساختار معماری پادگان به سرپرستی جبرئیل نوکنده در حال انجام است در این بخش سربازخانه دوره ساسانی محصور در دیوار گرگان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی گلستان، جبرئیل نوکنده در باره این کاوش، گفت: بعد از بررسی دقیق باستان شناسی نشانی از اتاق ها و برج ها دیده شد، مصالح این بنا از خشت به ابعاد ۴۰ در ۴۰ به ضخامت ۱۰ سانتیمتر با ملات گل بوده و ارتفاع دیوار در وضع موجود کمتر از ۶۰ سانتیمتر است.

وی بیان کرد: آشپزخانه در کنار اتاق خواب شناسایی شد که در آن بیش از ۱۰ خمره بزرگ ذخیره آذوقه با درپوش و به ارتفاع بیش از یک متر کشف شد.

این باستان شناس با اشاره به نمونه برداری از محتویات درون خمره ها افزود: با مطالعات آزمایشگاهی می توان تشخیص داد که چه موادی در خمره نگهداری می شده است که البته مشابه چنین خمره های از نظر شکل پیشتر در ترنگ تپه گرگان کشف شده بود.

گفتنی است، طول دیوار بزرگ گرگان نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر است که به احتمال زیاد دارای ۴۰ قلعه بوده است.

همچنین، این قلعه ها محل استقرار نظامیان لشکر ساسانی بوده است.

 

همایش استان گلستان مقصد گردشگری برگزار می شود

همایش استانی «گلستان مقصد گردشگری»، دی ماه امسال با حضور مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری کشور برگزارخواهد شد.

برهمین اساس با برنامه ریزی های صورت گرفته همایش گلستان مقصد گردشگری با هدف معرفی پتانسیلهای گردشگری و تاسیسات مرتبط استان به دفاتر خدمات مسافرتی کشور به منظور برنامه ریزی واجرای تورهایی برای این استان به اجرا درآید.

معرفی پتانسیل های تاسیسات گردشگری استان به استان های هدف گردشگری، افزایش ورود تور از استان های هدف، افزایش ضریب اشغال تخت هتل های استان، بالا بردن انگیزه دفاتر خدمات مسافرتی استان به اجرای تورهای داخلی از دیگر اهداف برپایی این همایش است.

توسعه گردشگری داخلی به صورت تور دو روزه، ایجاد ارتباط دفتر خدمات مسافرتی کشور با تاسیسات گردشگری و جاذبه های استان، آشنایی با دیدگاه های مسئولان استانی و شناسایی نیازهای مجریان تورهای داخلی به جوامع بومی و محلی و فعالان صنعت گردشگری استان از محورهای برگزاری این همایش است.

در این همایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال دراجرای تورهای داخلی از سراسر کشور به خصوص استان های خراسان رضوی، شمالی وجنوبی، استان سمنان، سیستان وبلوچستان و استان تهران و همچنین هتلداران ودفاتر خدمات مسافرتی استان، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با گردشگری و مسئولان ارشد استانی و خبرنگاران نیز دراین همایش حضور خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

سازمان انرژی اتمی، پیگیر تخلیه پساب حاوی اسید و عناصر پرتوزا

اقدام فرهنگی کارکنان هنگ مرزی اترک در حفظ و حراست از طبیعت و

پرورش ماهیان سردآبی علت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گلستان

آغاز مسابقات قهرمانی بوکس استان گلستان در گنبد کاووس

0.08 لیتر در صد کیلومتر؛ پشت پرده ثبت رکورد‌های مصرف سوخت در

تیم سازه های فولادی گنبد در گروه الف لیگ برتر بدمینتون قرار

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram