Gonbad Gabus 6Far 5اخبار میراث فرهنگی - ترکمن‌نیوز: کارشناس پایگاه میراث جهانی قابوس گفت: صدها مسافر و گردشگر از شهرهای مختلف از شهر تاریخی گرگان (جرجان قدیم) بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، زهرا اصغری در گفتگو با خبرنگار ترکمن‌نیوز افزود: در تعطیلات نوروزی گردشگران بسیاری برای دیدن منطقه باستانی شهر تاریخی گرگان به قسمت جنوب غربی شهر گنبد کاووس آمده است.

کارشناس میراث فرهنگی افزود: در قسمتی از محوطه شهر باستانی گرگان، غرفه‌ غذاهایی سنتی و بازارچه صنایع دستی نیز دایر هست که در آن هنرهای دستی و سوزن‌دوزی‌های ترکمن عرضه می‌شود و گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ترکمن‌نیوز: شهر گنبدکاووس به لحاظ دارا بودن بلندترین برج آجری جهان و امام‌زاده یحیی بن زید همچنین شهر باستانی گرگان (جرجان) جایگاه ویژه‌ و پتانسیل بالایی در گردشگری کشور به عنوان منطقه توریستی، آثار باستانی و میراث فرهنگی دارد و این شهر تاریخی را به دیدنی‌ترین شهر استان گلستان تبدیل کرده است.

شهر تاریخی گرگان (جرجان قدیم) در جنوب غربی شهر گنبد کاووس واقع شده است و زمانی که این شهر رونق داشته است ۱۲۰۰ هکتار را شما می‌شده و گرگان قدیم یا گنبد کاووس کنونی جزو معدود شهرهای جهان است که از بدو تاسیس شهر بوده است.

شهر تاریخی جرجان معماری و شهرسازی بسیار پیشرفته‌ای داشته که با کاوش‌های انجام گرفته، معلوم شد که بیش از ۱۰۰۰ سال قبل دارای فاضلاب شهری، خیابان‌هایی با سنگفرش‌های منقش آجری و سیستم آبرسانی به خانه‌ها بوده که از طرح شهرسازی و وجود نقشه برای ساخت آن خبر می‌دهد.

کانال‌های فاضلاب سراسری، طرح شبکه‌بندی خیابان‌ها و گذرگاه‌ها از شما به جنوب و از شرق به غرب، صنعت شیشه و سفال‌گری آبگینه‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد شهر تاریخی گرگان است.

این شهر در قابوس‌نامه به نام گرگان معرفی شده است و اعراب آنرا جرجان تلفظ می‌کرده‌اند.

انتشار دهنده: یاشار نیازی

 

مطالب مرتبط:

نگاهي به تاريخچه شوراهاي اسلامي شهر و روستا

ساخت مستند منا در گلستان/حادثه منا جنایت شفاف آل سعود است

استقبال از قهرمان کاراته علیرضا‌ هاشم‌زاده در مسابقات تایلند

مدیران از عذرتراشی در کمک به برنامه‌های فرهنگی پرهیز کنند

راه‌اندازی شرکت‌های سهامی زراعی و تولیدی در استان

تشکیل جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مراوه‌تپه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram