TurkmensNews Telegram TN

Baran TN 2اخبار جرگلان - ترکمن‌نیوز: مسئول حوزه علمیه قریشی و مربی خانه قرآنی معراج حصارچه گفت: مراسم طلب باران، دفع بلا و آفات و شکرانه نعمت، امروز در روستای بچه دره با حضور مردم و علمای دهستان حصارچه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حاج آخوند محمد ساجدی  در گفتگو با خبرنگار ترکمن‌نیوز با بر شمردن این مراسم از سنت‌های رسول خدا (ص) اظهار کرد: قحطی و خشکسالی  ریشه در گناه کردن دارد و ما انسان ها با گناهانی که مرتکب می شویم باعث قطع شدن رحمت الهی به خود و حتی دیگر جانداران هستیم.
وی افزود: در قرآن کریم خدای متعال در سوره نسا آیه36 دستور داده است که  عبادت‌های ما مسلمانان خالصانه به سوی خدای یکتا باشد.

مسئول حوزه علمیه قریشی تاکید کرد: احترام به پدر و مادر، احترام به خویشاوندان و بستگان، احسان به ایتام و مساکین، احترام به همسایگان دور و نزدیک، کمک به مسافران، دوری از ریا و دورنگی از دستورات خدای متعال در قرآن کریم است که ما از آن‌ها غافل هستیم و کمتر عمل می‌کنیم.
آخوند ساجدی گفت: برگزاری مراسم از سنت‌های رسول الله(ص) است که در زمان خود در مسجد غمامه در مدینه با دعا کردن به درگاه خدا باعث نزول باران شد که ما نیز پیرو سنت ایشان با برگزاری مراسم طلب باران و دعا به درگاه خدا منتظر رحمت الهی خواهیم شد.
وی گفت: اثرات مفید این مراسم ایجاد محبت و برادری، از بین بردن کینه و کدورت‌ها و ایجاد اتحاد و همدلی است.
مراسم طلب باران با خواندن دعای طلب باران به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار ترکمن‌نیوز: مراسم طلب باران و شکرانه نعمات خداوندی در 25روستای دهستان حصارچه در طول ماه فروردین و اردیبهشت هرساله برگزار می‌شود که اولین مراسم در روستای قارا پالچیق (سیاه‌ گِل) در روز چهارشنبه هفته گذشته بود.
ضمن اینکه در این مراسمات علاوه بر پخت غذا و تقسیم آن در بین شرکت کنندگان مراسم، دیگر کمک‌هایی نقدی و غیر نقدی به صورت خیرات بین نیازمندان و ایتام و مساکین تقسیم می‌شود.

خبرنگار: صاحب جمال رحیمی                       انتشار دهنده: یاشار نیازی

 

 

مطالب مرتبط:

حکایت درس « الفبای» معلم در دنیای تاریک این چهار نفر+عکس

اجرای طرح بهنگام‌سازی شناسنامه اطلاعات آبادی‌ها در گلستان

نورمفیدی: توسعه و پیشرفت استان در گرو توسعه صنعت گردشگری است

83 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در گلستان کشف شد

از 450 نفر دفن شده در مکه 17 نفر ایرانی هستند

ثبت 4 تپه و محوطه باستانی گلستان در فهرست آثار ملی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram