TurkmensNews Telegram TN

khorasan shomali 01تورکمن نیوز- اخبار هواشناسی: مركز مديريت راه‌هاي گلستان اعلام كرد كه با توجه به شرايط جوي حاكم بر استان و باراني و لغزنده بودن مسيرهاي مختلف، رانندگان با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و با احتياط كامل در جاده‌ها تردد كنند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، از شب گذشته شاهد ريزش باران‌هاي شديد در سطح استان و آغاز بارش خفيف برف در ارتفاعات از جمله محور توسكستان در حوزه شهرستان گرگان هستيم.
مركز مديريت راه‌هاي گلستان همچنين اعلام كرد كه مطابق پيش بيني هاي هواشناسي شرايط جوي حاكم بر استان تا روز آينده ادامه خواهد داشت.
براساس اعلام اين مركز، هم اينك با وجود شرايط جوي حاكم بر استان، مشكلي در جاده ها نيست و تردد با احتياط جريان دارد،
راهداران نيز همراه با اكيپ هاي راهداري در سطح راه هاي پرتردد و كوهستاني استان براي جلوگيري از حوادث احتمالي و انجام عمليات راهداري مستقر هستند.
مركز مديريت راه‌هاي استان گلستان به شماره 5-01732223131 در طول شبانه روز آماده پاسخگويي به كاربران جاده ها براي اعلام آخرين وضعيت راه ها و شرايط جوي حاكم بر آنها است.
رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولي، عبور از بين خطوط، توجه به هشدارهاي راهداران و پليس راه از نكات ضروري ديگر براي عبور ايمن از سطح راه هاي استان مي باشد.
استان گلستان بيش از پنج هزار كيلومتر بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه بيش از يكهزار و 900 كيلومتر آن برفگير است.
سازمان هواشناسي كشور روز شنبه با صدور اخطاريه اي نسبت به آغاز بارش شديد باران و سيلابي شدن رودخانه ها در استان گلستان و نيمه شرقي مازندران هشدار داده بود.
براساس اين اخطاريه كاهش دما، مواج شدن درياي خزر و بارش برف در ارتفاعات و جاده هاي كوهستاني گلستان از ديگر پيآمدهاي سامانه فعال در آسمان شمال و شمال شرق ايران است.
سازمان هواشناسي همچنين اعلام كرده است دست كم تا 48 ساعت آينده حاشيه رودخانه ها و مناطق كوهستاني شمال و شمال شرق مكان مناسبي براي تردد، توقف و برپاكردن چادر نيست.
در همين پيوند اداره كل هواشناسي گلستان با صدور اطلاعيه اي ضمن اشاره به وضعيت جوي ناپايدار و كاهش دما در حد هفت درجه سانتي گراد از مردم و مسئولان اين استان خواست آمادگي لازم را براي مواجهه با شرايط جوي جديد داشته باشند.
هواشناسي گلستان به استناد آخرين اطلاعات و نقشه هاي پيش يابي اعلام كرده است: امواج سامانه سرد بارشي از اواخر وقت روز شنبه و بامداد يكشنبه به اين استان نفوذ كرده و موجب ناپايداري جوي تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاري خواهد شد.
بر اين اساس تا ظهر يكشنبه وزش شديد باد، طوفاني شدن درياي خزر، بارندگي متناوب، مه غليظ، صاعقه و كاهش نسبي دما بين 5 تا 7 درجه سانتي گراد و برودت هوا در نواحي كوهستاني گلستان از جمله ارتفاعات قله شاهوار و دراز نو توام با ريزش برف پيش بيني مي شود.
گزارش هواشناسي گلستان همچنين حاكيست وضعيت ناپايدار جوي در اين استان تا اواخر وقت روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و به سبب تداوم و شدت بارش در برخي نواحي كوهستاني و كوهپايه اي آبگرفتگي معابر و در نواحي مستعد وقوع سيل ناگهاني دور از انتظار نخواهد بود.
استان گلستان در كرانه شرقي درياي خزر با افزون بر 20 هزار كيلومتر مربع مساحت حدود 1.850 ميليون نفر جمعيت در گستره 14 شهرستان دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

هیات مدیره بزرگترین تولید کننده مرغ و طیور کشور طی بیانیه‌‌ا

از ناامیدی گنبدی‌ها تا پلی‌آفی شدن ارومی‌ها در پایان هفته نو

پایان دو روز رایزنی ایران و آمریکا/دور جدید مذاکرات ایران و

با این راه ها تشخیص دهید کیلومتر خودرو های دست دوم و کارکرده

تبلیغات و مشاوره ویژه انتخابات

شعار سال میراث فرهنگی: «میراث فرهنگی و گردشگری پایدار»

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram