TurkmensNews Telegram TN

Oskar 9 Eاخبار علمی-تورکمن‌نیوز: اصغر فرهادی برای دریافت دومین اسکار خود انوشه انصاری و فیروز نادری را به عنوان نمایندگانش به هشتاد و نهمین مراسم اسکار معرفی کرده بود و این دو نفر به جای او روی صحنه مراسم رفتند. اما او چرا این دو ایرانی را برای دریافت جایزه خود انتخاب کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن،  انوشه انصاری که متن ارسال شده توسط فرهادی را در موقع دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی خواند اولین زن ایرانی است که در سال ۲۰۰۶ به فضا رفته است. او همچنین چهارمین نفری است که هزینه سفر به فضا را خود پرداخت کرده است. انصاری که متولد مشهد است  کاوشگر و رئیس انجمن گردانندگان شرکت فناوری ارتباط از راه دور (TTI) است. انصاری مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مهندسی الکترونیک و علوم رایانه (EECS) از دانشگاه جورج میسون و مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینهٔ مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشنگتن اخذ کرده‌است.

او در سال ۲۰۰۰ ازسوی مجلهٔ زن شاغل به‌عنوان کارآفرین برتر شناخته شده‌است. او از بنیان‌گذاران یک شرکت مخابراتی در آمریکا به نام تی.تی. آی (TTI) بوده که اکنون تحت مالکیت سنوز نتورک قرار دارد. انوشه انصاری پس از بازگشت از فضا تصمیم گرفت در این زمینه تحصیل کند؛ او مدرک فوق لیسانس دوم خود را از دانشگاه سوئین‌بورن در رشته ستاره‌شناسی گرفت.
در سال ۲۰۱۵، جامعه ملی فضای آمریکا جایزه «پیشگام فضا» را به انصاری - نخستین زن گردشگر فضایی - اهدا کرد.
به جز ماهیت افتخارآمیز سفر به فضا، به عنوان اولین زن گردشگر فضایی دنیا، اولین ایرانی فضانورد و اولین زن مسلمان فضانورد، انوشه انصاری بارها از سوی مجامع مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است:

سال ۲۰۰۰ به عنوان کارآفرین برتر از سوی مجله زن شاغل آمریکا
سال ۲۰۰۱ حضور در فهرست تاجران موفق مجله معتبر فورچون آمریکا
سال ۲۰۰۹ دریافت اولین جایزه نوآور سیمونز که سالانه توسط NCWIT به کارآفرینان موفق زن در زمینه فن‌آوری داده می‌شود.
۲۰ دسامبر ۲۰۱۲ دریافت دکترای افتخاری علوم از دانشگاه جرج میسون
سال ۲۰۱۵ به پاس خدمات انوشه انصاری به جامعه فضایی، جایزه ملی پیشگامان فضا ایالات متحده به او داده شد.

Oskar 1 9 E

فیروز نادری هم از مدیران پیشین سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، است که متولد شیراز بوده است. آقای نادری در سال ۲۰۰۰ مدیریت پروژه کاوشگر مریخ را برعهده داشت.
در سال جاری در آستانه بازنشستگی دکتر فیروز نادری،دانشمند ایرانی پس از ۳۶ سال فعالیت در ناسا یک سیارک به اسم او نامگذاری شد.

Oskar 2 9 E


دکتر فیروز نادری مدیر اکتشافات منظومه شمسی ناسا اعلام کرده بود که در مهمانی خداحافظی خود خبردار شده که سیارک ۵۵۱۵ که قبلا به نام ۱۹۸۹ EL1 شناخته می‌شد حالا به نام او ثبت شده است. به فهرست زیرسیاره‌های شناخته شده جهان اگر حالا نگاه بیندازید نام 5515‌Naderi را می‌توانید پیدا کنید.
دکتر فیروز نادری سال 1979 به سازمان ناسا پیوست در سال‌های 1996 تا 2000، مدیریت پروژه منشاء حیات و سال های 2000 تا 2005 نیز مدیریت پروژه های مریخ را برعهده داشت.دکتر نادری، فروردین ماه 1379 در شرایطی که چندین ماموریت متوالی ناسا در پرتاب فضاپیما به سوی مریخ با شکست مواجه شده بود، به مدیریت برنامه‌های اکتشافات مریخ منصوب شد و توانست طی حدود چهار سال، سه ماموریت مهم از جمله پرتاب دو کاوشگر مریخ‌نورد «روح» و «فرصت» را با موفقیت اجرا کند.

این دانشمند ایرانی در پی این موفقیت درخشان در اسفند ماه 1383 به سمت معاون و مدیر ارشد برنامه‌ریزی مرکز JPL (آزمایشگاه پیشرانش جت) - از مهمترین مراکز فضایی ناسا - منصوب شده و در سمت جدید به عنوان مسئول طراحی برنامه‌ها و راهبردهای مرکز، تجاربش در ماموریت‌های مریخ را در مطالعه سایر بخش‌های جهان از زمین تا کهکشان‌های دو به کار گرفت. وی همچنین مسئولیت طراحی چشم‌انداز راهبردی پنج تا 20 ساله JPL را برعهده داشته است./خبرآنلاین

مطالب مرتبط:

دستگیری قاتل دو نوجوان کمتر از 48 ساعت در گلستان/تقدیر خانوا

شرکت های هوایی باید سرمایه خود را ارتقا دهند

حضور دو بازیکن گلستانی در ترکیب تیم ملی فوتوالی، مسابقات فین

نخست وزیر جدید انگلیس را بشناسید

دانشمندان موفق شده‌اند گونه‌ی جدیدی از سلول‌های مغزی را کشف

فوت دو نفر بر اثر واژگونی تراکتور و موتورسیکلت در منطقه مرزی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram