Otism 25 Bاخبار سلامت-تورکمن‌نیوز: طبق نتایج یک تحقیق جدید، تفاوت های ساختاری در مغز مردان ممکن است توضیح دهنده علت شیوع بیشتر بیماری اوتیسم در مردان بیش از زنان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، طبق گزارش محققان اروپایی، اگر آناتومی مغز زنان شبیه به مردان بود احتمال ابتلا زنان به اختلال اوتیسم سه برابر مردان می‌بود.

دکتر متیو لربر، مدیرعامل بیمارستان لنوکس هیل نیویورک که در این تحقیق حضور نداشت، می‌گوید: «زنان مبتلا به اوتیسم دارای نواحی غشایی ضخیم‌تری نسبت به حالت عادی هستند، ویژگی‌ای که معمولا در مغز مردان مشاهده می‌شود. نتایج این مطلعه نمی‌تواند قطعی باشد، اما می‌تواند دلیل این موضوع باشد که چرا اوتیسم در مردان بیش از زنان روی می‌دهد.»

طبق گزارشات، بروز اوتیسم در مردان نسبت به زنان ۲ تا ۵ برابر شایع‌تر است. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که بیولوژی مردان آنها را بیشتر از زنان در معرض ابتلا به اوتیسم قرار می‌دهد.

برای بررسی این تئوری، تیمی به سرپرستی کریستین ایکر از دانشگاه گوته آلمان، اسکن مغز ۹۸ فرد راست دست مبتلا به اوتیسم را بررسی کردند. محققان همچنین اسکن مغز ۹۸ فرد سالم را با هدف مقایسه بررسی کردند.

بررسی اسکن‌ها متمرکز بر ضخامت غشاء مغزی، لایه بیرونی خاکستری بافت عصبی در مغز بود. به گفته محققان، این ضخامت معمولا بین مردان و زنان متفاوت است و ممکن است در افراد مبتلا به اوتیسم تغییر کند.

محققان همچنین دریافتند مردان مبتلا به اوتیسم دارای ساختار مغزی مشابه با مردان بدون این اختلال هستند. اما مغز زنان مبتلا به اوتیسم بیشتر شبیه به مردان است تا سایر زنان غیرمبتلا به اوتیسم.

البته محققان عنوان می‌کنند که هنوز نتایج این مطالعات قطعی نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتری در این زمینه است./مهرنیوز

مطالب مرتبط:

صدمین مدرسه خیرساز در گنبدکاووس به بهره برداری رسید+عکس

گزارش غرق شدگی کودک ۹ ساله در رودخانه اترک شهرستان مراوه‌تپه

شهردار گرگان در آستانه خداحافظی از مسند ریاست شهرداری

رئیس جمهوری ترکمنستان، این بار در نقش یک کماندو ظاهر شد

جشن انقلاب با حضور عشایر استان گلستان در شهرستان مراوه‎تپه ب

ضرورت راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات هلال احمر در روستای ایم

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram