اخبار ترکمنستان-تورکمن‌نیوز- رئیس جمهور ترکمنستان در اولین روز اجلاس سالانه شورای مصلحت ریش‌سفیدان ترکمن، ایران را کشور دوست و برادر«عشق‌آباد» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در سخنرانی اصلی خود در اجلاس «شورای مصلحت ریش‌ سفیدان» گفت: ایران را دوست و برادر ترکمنستان است.

Berdimohamadof 17 M

بردی‌محمداف ضمن معرفی کتاب جدید خود موسوم به «ترکمنستان- قلب جاده قدیم ابریشم» گفت: در این کتاب اطلاعات مستندی درباره جاده قدیم ابریشم که از کشورهای منطقه از جمله ایران عبور کرده‌، درج شده‌ است.

Map Turkmenistan Iran 17M

وی افزود: در این کتاب حوادث و رویدادهای مختلف تاریخی مربوط به جاده قدیم ابریشم، اهمیت آن در تحولات امروز، تعاملات و همکاری‌های منطقه‌ای و نیز روابط بین کشورهای همسایه منتشر شده است.

رئیس جمهور ترکمنستان تأکید کرد: سرزمین ترکمنستان در واقع تقاطع مهم جاده قدیم ابریشم بوده و اثرات آن در اجرای و تحقق طرح‌های مهم حمل و نقل و ترانزیتی از طریق خاک ترکمن‌ها تجلی یافته است.

بردی‌محمداف همچنین ادامه داد: خط مش سیاست خارجی دولت ترکمنستان با کشورهای خارجی به خصوص کشورهای همسایه براساس اصول بیطرفی دائم که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل نیز تصویب شده، اجرا می‌شود و ما قصد داریم روابط و همکاری‌های همه جانبه خود را با کشورهای خارجی به خصوص کشورهای همسایه و منطقه بیش از پیش توسعه دهیم.

اجلاس نوبتی 2 روزه مجلس ریش ‌سفیدان ترکمنستان امروز در «عشق‌آباد» با حضور بیش از 3 هزار نفر از اقشار مختلف این کشور آغاز به کار کرد.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: خبرگزاری فارس

 

مطالب مرتبط:

جمع آوری اطلاعات اولیه ثبت 16ميراث فرهنگی و معنوی روستای فار

نخستین نمایشگاه فرش دستبافت و صنایع وابسته آن در گرگان گشایش

تصادف چهار خودرو در گالیکش یک کشته و ۸ زخمی برجای گذاشت

دکتر صادقلو: استان گلستان در سایه تدبیر و بصیرت همه‌جانبه رو

جاری شدن سیلاب در شهر و روستاهای کلاله در شرق گلستان

در استان‌های مازندران و گلستان بیش از ۱۰۰ برنامه ویژه دهه فج

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram