Gatar Rusieh TNاخبار ایران - تورکمن‌نیوز: برای اولین بار در تاریخ راه‌آهن روسیه لوکس‌ترین قطار سریع‌السیر Golden Eagle Trans-Syberian از ایستگاه کازانسکایا در مسکو به ایستگاه پایانی خود در تهران می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،   قطار درجه یک با تمامی خدمات هتل ۴ یا ۵ ستاره کاملاً شبیه یک سفینه ریلی است که در طول ۱۸ روز از پایتخت روسیه به پایتخت ایران می‌رسد.

مسئولین تور «ادیسه پارس» می‌گویند که مسیر حرکت قطار از شهرهای قدیمی سه کشور قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان است.

این قطار مجلل در مسیر خود از مسکو حرکت کرده و در طول مسیر از شهرهای بایکانور، تاشکند، سمرقند، بخارا، خیوه، عشق‌آباد، مرو، مشهد، ماهان، کرمان، یزد، اصفهان، پرسپولیس، شیراز عبور کرده و سرانجام به تهران می‌رسد.

قطار «زالاتور آریول» به معنای عقاب طلایی ۱۹ واگن دارد و قادر است تا ۱۲۰ مسافر و ۵۶ خدمه را جابجا کند. این قطار لاکچری در حقیقت از سال ۲۰۰۷ در روسیه کار می‌کند. مسیرهای اصلی آن همیشه در داخل روسیه و در مسیر ترانس سیبیر و جاده ابریشم در آسیای مرکزی بوده است.

بر اساس اخبار روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سه سال گذشته روسیه منطقه ماورای قفقاز شامل ارمنستان، آذربایجان و گرجستان را هم به آن اضافه کرده است. ایران برای اولین بار قرار بود دو سال پیش با قطار دوم اروپایی روسیه راه‌اندازی شود. مسئله بر سر تفاوت عرض ریل در ایران و روسیه و کشورهای آسیای مرکزی بود، به همین خاطر از قطار اروپایی استفاده‌شده است.

مطالب مرتبط:

پیشنهاد وزیر روسیه: تاسیس بانک مشترک بین ایران و روسیه

سختی زیادی به جان خریدیم تا در لیگ حضور داشته باشیم

آیت‌‌الله شاهرودی: خبرنگاری شغلی مقدس و خدمت به همنوعان است

مایکروسافت بات‌های ویدیویی را به نسخه پیش‌نمایش اسکایپ آورد

افزایش ۸۰ برابری صادرات به آمریکا در پسابرجام

تمامی کالاها به غیر از دارو و محصولات انرژی هسته‌ای مشمول اس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram