Parcam Iranتورکمن نیوز- اقتصادی: سفیر پاکستان در ایران از افزایش ارتباطات اقتصادی بین دو کشور ایران و پاکستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، نورمحمد جادمانی بعد از ظهر دیروز در جلسه‎ای که در اتاق بازرگانی، صنایع‌دستی، معادن و کشاورزی شهرستان گرگان تشکیل شد، اظهار کرد: طی چهار سال اخیر به دلیل تحریم‎های اقتصادی میزان مراودات اقتصادی ایران و پاکستان کاهش پیدا کرد که اکنون قرار است سطح مراودات اقتصادی بین دو کشور افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‎های وضع شده بین ریاست جمهوری دو کشور ایران و پاکستان پیش‎بینی می‎شود ارتباطات اقتصادی به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

 

گلستان 3 میلیون دلار صادرات به پاکستان انجام داد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان گرگان نیز در این جلسه بر لزوم همکاری اقتصادی تاکید کرد و گفت: سال گذشته استان گلستان 3 میلیون دلار صادرات به پاکستان انجام داد.

رمضان بهرامی بیشترین میزان صادرات از گلستان به پاکستان را در مواد خوراکی، مواد پولستایلن و صنایع فلزی عنوان کرد و افزود: در بخش‎های صنعت، دام و طیور، داروهای دام و طیور و محصولات کشاورزی از استان گلستان به کشور پاکستان صادرات صورت می‎گیرد.

وی استان گلستان را یکی از محورهای اصلی ارتباط با پاکستان و کشورهای آسیای میانه برشمرد و بیان داشت: خط ریلی اینچه‎برون ظرفیت بزرگی برای همکاری ایران با پاکستان ایجاد کرده است که استان گلستان مبدأ ورودی کشورهای آسیای میانه از دریای خزر است.

 

نداشتن سردخانه مهم‌ترین مشکل تجار ایران در مرز ترکمنستان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه منطقه اینچه‎برون جزو مزیت‎های اقتصادی محسوب می‎شود، گفت: تجار و بازرگانان کشورهای ایران و پاکستان از طریق این منطقه می‎توانند تجارت کرده و موجبات رونق اقتصادی را فراهم کنند.

بهرامی اظهار کرد: نداشتن سردخانه یکی از مهم‌ترین مشکلات تجار ایران در مرز ترکمنستان است و این موضوع سبب شده تا در نگهداری مواد غذایی مشکلاتی ایجاد شود که این معضل را می‎توان از طریق سرمایه‎گذاری مشترک مرتفع کرد./خبرگزاری فارس

http://www.turkmensnews.com/

 

مطالب مرتبط:

گسترش فرهنگ غدیر نیازمند نگاه علمی و تخصصی است

نواختن موسیقی در خاموشی مطلق دهمین جشنواره اقوام در گرگان

انفجار منزل مسکونی در گرگان ۳ مصدوم برجای گذاشت

برف و سرما استان گلستان را فرا می‌گیرد

13 کشته بر اثر واژگونی اتوبوس تهران - گلستان در جاده سوادکوه

آتش سوزی در باشگاه بدنسازی شهر گرگان اطفاء شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram