tejari02تورکمن نیوز- گلستان: رییس سازمان صنعت، معدن تجارت گلستان از رشد 15 درصدی صادرات از گمرکات استان در 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد  و گفت: در این مدت صادرات غیر نفتی استان از مرز 100 میلیون دلار عبور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، حسینقلی قوانلو روز چهارشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران استان در گرگان گفت: در چهار ماهه امسال 101 میلیون دلار کالا از استان گلستان به خارج از کشور صادر شده که با میزان رشد صادرات کشوری برابری می کند.

او همچنین ادامه داد: در این مدت 189 هزار تن کالا از استان صادر شده که از نظر وزنی 45 درصد و از لحاظ ارزشی 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

قوانلو همچنین با  پیش بینی میزان افزایش صادرات استان را در این مدت 50 درصد و گفت تحریم های ظالمانه و برخی مشکلات در بخش صادرات مانع از تحقق این مساله شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: بیشتر این صادرات در بخش مواد غذایی و لبنی بوده و به کشورهای عراق، ترکمنستان، چین، قزاقستان و افغانستان و از طریق گمرکات و پایانه های استان صادر شده است.

قوانلو به صدور 110 جواز تاسیس با سرمایه گذاری 22هزار و 500میلیارد ریال نیز اشاره کرد و گفت: جوازهای صادره در چهار ماهه اول امسال در گلستان از لحاظ تعداد رتبه 16 و از نظر حجم سرمایه گذاری رتبه چهار کشور را دارد.

او  با یادآوری رشد حجم سرمایه گذاری در استان با توجه به بحث راه اندازی کارخانه فولاد دو میلیون تنی گلستان گفت: این کارخانه با 23هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال سه هزار نفر احداث می شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه  گفت: گزارش فنی و اقتصادی ایجاد کارخانه فولاد استان تهیه شده و طی سال جاری عملیات اجرایی این واحد آغاز می شود.

او همچنین با اشاره به بحث منطقه آزاد اینچه برون از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست که برای تصویب این منطقه در مجلس تلاش کنند.

این منطقه نقش موثری در توسعه اقتصادی گلستان داشته و به پیشرفت استان در بخش های مختلف شتاب می دهد.

قوانلو در بخش صدور پروانه های بهره برداری نیز به 28 فقره اشاره کرد که تعدادی از این پروانه ها همزمان با سفر معاون اول ریاست جمهوری به استان در آینده نزدیک افتتاح می شود و افزود: سرمایه گذاری این واحدها افزون بر 450 میلیارد ریال می باشد.

 

وی میزان اشتغال این واحدها را 375 نفر اعلام کرد و گفت: در بخش پروانه های بهره برداری شده گلستان رتبه 17 را در بین استانهای کشور دارد.

یکهزار و 100 واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال 20 هزار نفر بیمه شده در گلستان فعالیت داشته که بیشتر این واحدها در بخش صنایع خرد فعالیت دارند.

ایجاد منطقه آزاد اینجه برون در گلستان پس از مطالعات اولیه در زمان سفر ریاست جمهوری به استان گلستان (آذرماه 93) مطرح و دکتر روحانی در دیدار عمومی با مردم استان از ایجاد و احداث این منطقه آزاد خبر داد.

تاکنون ایجاد این منطقه در شورای عالی مناطق آزاد کشور مصوب شده و منتظر تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

استان گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان زندگی می کنند ،بیکاری حدود 13 درصدی استان نشانگر ضرورت توسعه با شتاب صنعت در این منطقه است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سرو

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

افتتاح ۱۱ پایگاه سلامت در استان گلستان

۲۰۰ کلاس درس جدید در استان گلستان تحویل آموزش و پرورش شد

خسارت‌ آتش‌سوزی به یکی از کارخانه‌های استان گلستان

افزایش ۱۱۰ درصد سطح زیرکشت دانه‌های روغنی در گلستان

احداث ۳۵ درصد مدارس کشور با کمک خیران

اجرای ۱۹ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه IT در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram