D O Sarmaygzar Italiتورکمن نیوز- اقتصادی: استاندار گلستان در دیدار با سرمایه‌گذارانی از کشور ایتالیا و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) اظهار کرد: گلستان آمادگی و پذیرش دانش فنی جدید در تمام ابعاد و ظرفیت‌ها را دارد و از سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) انتظار داریم در راستای انتقال دانش فنی و پشتیبانی لازم از کشور و استان حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز؛ دکتر حسن صادقلو با اشاره به پلان های حمایتی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) اظهار امیدواری کرد: ما باید بتوانیم از ظرفیت این سازمان استفاده کنیم و ما برای ظرفیت سازی آنچه یونیدو قصد انجام آن را دارد آماده ایم.

وی همچنین با بیان مشترکات دو کشور ایران و ایتالیا به لحاظ سبقه ی تمدنی، گفت: باید پروژه های جامع مشترکی بین دو کشور در زمینه های مختلف تعریف شود و ما بر این باوریم که می توان با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی متقابل و همچنین قابلیت های کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنعتی دوطرف آینده مناسبی را برای روابط فی مابین در نظر گرفت.

در این دیدار نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در آسیا با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در خصوص کشت گلخانه ای در 15 کشور جهان، یادآور شد: ابتدا باید بخش خصوصی وارد کار شود و بنده معتقدم با توجه به وجود زمینه های لازم و ابراز و ماشی آلات کافی در ایران ما تنها به ارتقا دانش فنی نیازمندیم.

دکتر آلساندرو آمادیو با تاکید بر مدیریت صحیح در انجام کار، گفت: باید پروژه های کشاورزی را هم با دید صنعتی پیگیری کنیم تا بتوانیم زمینه های تولید و اشتغال را ارتقا دهیم و در این راستا یونیدو آمادگی هر گونه همکاری با ایران و استان گلستان را دارد.

وی افزود: مباحثی که با استان گلستان قابل پیگیری است هم در زمینه دانشگاهی و هم در زمینه صنعتی- علمی با بررسی و تفاهم است.

همچنین در این دیدار دکتر نجفی نژاد ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از انجام توافقات اولیه جهت امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه کشاورزی ساساری ایتالیا در زمینه های تبادل دانشجو، برگزاری کنفرانس های علمی، ایجاد گلخانه های تحقیقاتی و آموزشی، احداث فضاهای تحقیقاتی و آموزشی مشترک خبر داد.

لازم به ذکر است در ادامه این دیدار، دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از توافقات اولیه پیرامون چهار محور کشاورزی زیتون و پروسه تولید آن، گوجه فرنگی و تولیدات گلخانه ای، خاک و تجزیه پذیری و مباحث مربوط به پرورش قارچ خوراکی خبر داد و افزود: یقینا در این سفر و سفر آتی هیات ایتالیایی این تفاهم نامه ها با همکاری دو کشور و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) امضا خواهد شد.

گفتنی است در این دیدار پروفسور میگلی از چهره های سرشناس دانشگاهی کشور ایتالیا نیز حضور داشت.

منبع: سایت استانداری گلستان

http://www.turkmensnews.com

مطالب مرتبط:

انسجام و اتحاد مسلمانان شیعه و سنی رو به افزایش است

المپیاد ورزشی گلستان از امروز آغاز می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان معرفی شد

ماوس کامپیوتر عامل درد و خستگی دست

بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه استان گلستان تکمیل می‎شود

توقف کشت برنج در شهرهای استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram