kar 30khاخبار اقتصادی- توركمن‌نيوز:  محسن عدالت معاون منابع انسانی دادگستری استان مرکزی گفت: انجام فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان اداری و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای قضات، کارکنان اداری، کارکنان شوراهای حل اختلاف، ضابطین و مشاغل پیرامونی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به استخدام نیروهای قراردادی این وزارتخانه اظهار داشت: طبق قرارداد و تبصره ۳ و ۴ تعداد افرادی که در وزارت بهداشت مشغول به کار هستند، ۱۱۰ هزار نفر است که این وزارتخانه باید از محل درآمد‌های خود حق و حقوق این دسته از افراد را بپردازد. ما علاقمندیم تا این نیرو‌ها به استخدام وزارت بهداشت در بیایند که در این صورت ۳ هزار میلیارد تومان از مخارج این وزارتخانه صرفه‌جویی می‌شود و دولت از محل بودجه خود حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کند.
در طول ۳ سال و نیم گذشته، حدود ۳۰ هزار نفر از پرستاران که نقش بسیار حیاتی و مهمی در حوزه سلامت و بهداشت مردم دارند، بازنشسته شدند و متأسفانه تا به امروز هیچ نیروی جایگزینی به استخدام وزارت بهداشت در نیامده است.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت پیگیر استخدام نیروهای قراردادی، پیمانی و تبصره ۳ و ۴ است و همه تلاش خود را بکار می‌گیرد تا وضعیت کاری آن‌ها تغییر پیدا کند. وزارت بهداشت به دنبال استخدام نیروی پرستار و نیروهای قراردادی این وزارتخانه است، اما تا به امروز مجوز استخدام به وسیله دولت برای ما صادر نشده است و همین مسئله باعث کمبود پرستار و طولانی شدن ساعت کاری این پست حیاتی می‌شود.باشگاه جوان.
تبدیل وضعیت فعلا فقط شهرداری ها

همزمان با موافقت دولت با تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها و صدور مجوز از سوی وزارت کشور، موضوع تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی صنعت نفت فعلا منتفی شده است. سال ۸۸ بحث سامان‌دهی و تبدیل وضعیت نیروهای متخصص، کارشناسان و نیروهای دفتری که علیرغم تصویب‌نامه‌های مکرر هیات وزیران به صورت شرکتی در دستگاه‌ها مشغول به کار شده بودند مطرح شد و دولت تصمیم به پیگیری این موضوع گرفت.

به‌طوری‌که تقریبا در سال‌های نخست دهه ۹۰ با بخشی از نیروهای متخصص شرکتی لغو قرار داد شد و آنها به صورت قراردادی در دستگاه‌های دولتی به کار گرفته شدند. سپس موضوع ساماندهی وضعیت حقوق و مزایای نیروهای قراردادی و در سطحی بالاتر تبدیل وضعیت آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا آنجا که برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شده به پیمانی و رسمی اقدام کردند که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از آن‌جمله بوده است.

    به دنبال اخذ مجوز تبدیل وضعیت ۵۰ هزار نفر نیروهای قراردادی شهرداری‌های سراسر کشور به پیمانی که در بهمن سال گذشته با موافقت دولت صورت گرفت، این مصوبه با امضای وزیر کشور، در روزهای گذشته به تمامی استانداران کشور ابلاغ شده است.

دستورالعمل استخدام پیمانی در شهرداری‌ها در راستای تحقق بندهای (۲) و (۳) سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر «عدالت‌محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقاء منابع انسانی» و «بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ‌نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای» به تصویب رسیده است.

به این ترتیب وضعیت استخدامی نیروی انسانی قراردادی شاغل در شهرداری‌ها با حداقل سه سال سابقه کاری تمام وقت در شهرداری و دارا بودن شرایط احراز و کسب حدنصاب از طریق موفقیت در آزمون مربوطه به پیمانی تبدیل می‌شود .

از سوی دیگر درحالی دولت برای تبدیل وضعیت قراردادی کارکنان شهرداری مجوز صادر کرده اما تاکنون مصوبه ای از سوی دولت برای تبدیل وضعیت قرارداد کارکنان پیمانکاری و قراردادی صنعت نفت صادر نشده و این درحالی است که در طول چند ماه گذشته رئیس جمهوری بارها از خدمات و زحمات کارکنان صنعت نفت در افزایش تولید و صادرات نفت کشور تقدیر و تشکر کرده است.

در همین حال یک مقام مسئول در وزارت نفت اخیرا با بیان اینکه ساماندهی قرارداد کارکنان قراردادی صنعت نفت فعلا منتفی است، گفت: برای سال ۹۶ بهبود وضعیت حقوق و افزایش دسترسی کارکنان قراردادی به برخی از خدمات رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.انرژی نیوز.
فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان اداری دادگستری استان مرکزی انجام شد

محسن عدالت معاون منابع انسانی دادگستری استان مرکزی گفت: انجام فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان اداری و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای قضات، کارکنان اداری، کارکنان شوراهای حل اختلاف، ضابطین و مشاغل پیرامونی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

وی ادامه داد: انجام فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان اداری و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای قضات، کارکنان اداری، کارکنان شوراهای حل اختلاف، ضابطین و مشاغل پیرامونی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.میزان.
بررسی تبدیل وضعیت نیروهای مشمول آزمون‌های ادواری در البرز

تبدیل وضعیت نیروهای مشمول آزمون های ادواری و احیای مجوزهای استخدامی از محل قانون برنامه پنجم توسعه در شورای راهبردی توسعه استان البرز مطرح شد.

سیدحمیدطهائی در جلسه شورای راهبری توسعه استان با تاکید بر اجرای قوانین نظام تحول اداری در البرز، اظهار کرد: اجرای برنامه های شورای راهبری به استان ها تفویض شده است اجرای این برنامه ها باید منطبق با خط و مشی ها و قوانین ملی باشد همچنین باید نیازهای استان نیز بومی سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود طبق قانون و بر اساس نیازهای استان شاهد تحول نظام اداری باشیم، گفت: آموزش کارکنان و کیفی سازی سطح نیروی انسانی در دستگاه ها مورد تاکید است.

احیای مجوزهای استخدامی از محل قانون برنامه پنجم توسعه بر اساس مجوز سال ۹۰ و تبدیل وضعیت نیروهای مشمول آزمون های ادواری در شورای راهبری برای توسعه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.ایسنا.
پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور به پیمانی

شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از پیگیری، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه به پیمانی برای انجام وظایف پست‌های سازمانی خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباط خوبی که با نمایندگان مجلس و دولت داریم در پی آن هستیم که تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه به پیمانی برای انجام وظایف پست‌های سازمانی مشخص شود.

همچنین محمدحسن دوگانی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: در سال ۹۵، یک هزار و ۱۰۰ کارمند شرکت کننده در آزمون ادواری دانشگاه، پیمانی شدند و برای تبدیل وضعیت ۵ هزار نیروی شرکتی و قراردادی نیز در سال جاری اقدام می‌شود.

دوگانی با اشاره به تبدیل وضعیت کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور هم افزود: در سال ۹۵، یک هزار و یکصد کارمند شرکت کننده در آزمون ادواری دانشگاه، پیمانی شدند و برای تبدیل وضعیت پنج هزار نیروی شرکتی و قراردادی نیز در سال جاری اقدام می‌شود. در این راستا شروط تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی پیمانی حذف می‌گردد.راه دانا.
اقدام دولت برای تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری نفت آبادان

نیروهای عملیاتی پالایشگاه آبادان همزمان با سفر وزیر نفت و رئیس جمهور به مناطق نفتی، در نامه‌ای خواستار تبدیل وضعیت شدند. در این نامه آمده‌است: رییس جمهور محترم و وزیر محترم نفت ، احتراما ما جمعی از نیروهای عملیاتی وبهره برداری در پالایشگاهآبادان سالهاست که از یک سری مزایای پرداختی محروم می‌باشیم؛ با توجه به شرایط سخت آب وهوایی، حتی با دادن یک وعده غذای گرم نیز مخالف هستند.

طرح طبقه بندی مشاغل صورت نمی‌گیرد. چندین بار مکاتباتی با مدیران ومسئولین شهر انجام شده اما ترتیب اثری نداشته این نیروها بیش از ۵ تا ۱۷ سال سابقه کار دارند اما متاسفانه تبدیل وضعیت نیز نشده اند. خواهشمندیم جهت رفاه حال این نیروها که با بدترین شرایط، چرخ این صنعت راه می چرخانند، با تبدیل وضعیت و بهتر شدن شرایط کاری آنها همکاری لازم صورت گیرد.ایلنا.
تبدیل وضعیت استخدامی ۲۸ نفر از کارکنان قراردادی دانشگاه اراک

تبدیل وضعیت ۲۸ نفر از کارکنان قراردادی دانشگاه اراک به استناد ماده ۳۰ بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۹۳/۷/۱۹، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت. دانشگاه اراک امیدوار است با کمک خداوند متعال این اقدام برای دانشگاه و خود این عزیزان مایه خیر و برکت باشد.روابط عمومی دانشگاه اراک./صنعت ما

مطالب مرتبط:

جاری شدن سیلاب در شهر و روستاهای کلاله در شرق گلستان

نظام بین‌الملل بازی‌ها و ترفندهای متعارض قدرت‌ها

تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی گنبد

مادر دو فرزند در روستای قارا گؤل شهرستان مراوه تپه خودکشی کر

رئیس کل دادگستری گلستان: بیش از ۵ هزار زندانی در زندان‌های گ

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ویژه گنبد معارفه شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram