Hosein Pahlevari 2 Eاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز: رئیس صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: در حمایت از زنجیره تولید فرش دستبافت در استان 11 میلیارد ریال وام به 85 طرح پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسین پهلوری، کارمزد این وام‌ها را چهار‌درصد بیان کرد و افزود: با این تسهیلات برای 250 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی یادآور شد: از شرکت‌های پشتیبان فرش دستبافت استان نیز متناسب با زیرمجموعه و در قالب تفاهم‌نامه و بدون سقف، حمایت تسهیلاتی به صورت قرض‌الحسنه انجام می‌شود.
پهلوری در خصوص دیگر تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیز اظهار داشت: وام مشاغل خانگی تا سقف 100 میلیون ریال، خوداشتغالی تا 300 میلیون ریال و کارفرمایی تا یک میلیارد ریال است.
وی گفت: همچنین برای حمایت از طرح‌های طبیعت‌گردی و صنایع‌دستی در استان تاکنون 35 میلیارد ریال وام کم‌بهره اعطاء شده است.
به گفته وی؛ این طرح‌ها در گرگان، علی آباد کتول، رامیان و مینودشت در حال اجرا بوده و در شهرستان‌های دیگر استان در دست اقدام و بررسی است.
وی افزود: حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های بوم گردی و طبیعت گردی در مناطق گردشگری استان طبق تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد چهار درصد و تا سقف یک میلیارد ریال است.
پهلوری تاکید کرد: متقاضیانی که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان مجوز فعالیت دریافت کنند با معرفی به صندوق از این وام‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: بوم کلبه روستائی نیز از طرح‌های طبیعت گردی و گردشگری بوده که با حمایت صندوق کارآفرینی امید به مرحله اجرا در آمده است./ایرنا

مطالب مرتبط:

جمع‌آوری افزون بر 30 میلیارد ریال زكات در گنبدكاووس امسال

20 هزار گردشگر از جزیره بندرترکمن در نوروز 94 بازدید کردند

پنجمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گلست

حضور نورقلی‌پور و ضمیر در محل ترکیدگی لوله انتقال آب گمیشان+

۷۰۰ دانش آموز در معرض اعتیاد رامیان غربالگری شدند

واژگونی نیسان در شرق گلستان یک کشته برجای گذاشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram