Ghavanlo 30 Bاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که 20 درصد واحدهای صنعتی استان در دولت یازدهم پروانه تاسیس گرفتند و 38 درصد سرمایه گذاری‌ها نیز در این مدت انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسینقلی قوانلو روز شنبه در شورای اداری شهرستان بندرگز اظهارداشت: علاوه براین 23 درصد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: در بخش صنعت استان در طول 3.5 سال گذشته 180 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 5هزار و 480 میلیارد ریال و اشتغال 3 هزار و 228 نفر به بهره‌برداری رسیده و 61 واحد با سرمایه‌گذاری یکهزار و 50میلیارد ریال و اشتغال یکهزار نفر توسعه یافته است.
قوانلو اضافه کرد: رشد ارزش افزوده صنعت استان در سال 92، 32.5 درصد و گلستان دارای رتبه 16 در کشور بود که در سال 93 به 37.5 درصد رسید.
به گفته وی؛ گلستان پنجمین استان کشور در رشد ارزش افزوده بخش صنعت بعد از کرمان، خراسان رضوی، یزد و خراسان جنوبی است.
وی همچنین رشد اقتصادی، کاهش تورم و ایجاد اشتغال را مهمترین شاخص‌های سنجش عملکرد دولت‌ها بیان کرد و افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تورم سالیانه حدود 37 درصد و تورم نقطه به نقطه 46 درصد بود و امروز تورم سالانه به 7.2 و نقطه به نقطه به حدود 8 درصد کاهش یافته است.
حسینقلی قوانلو با اشاره به آمارهای دیگر در حوزه ایجاد اشتغال در کشور، افزود: بی‌ثباتی بازار و قیمت‌ها در سال‌های قبل اینک تبدیل به آرامش شده و به تعبیر مقام معظم رهبری، امنیت و آرامش ایجاد شده در اقتصاد را دولت باید حفظ کند.
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان همچنین گفت که 36هزار فرصت شغلی در یک سال گذشته در استان ایجاد شده است، اما با توجه به افزایش درصد مشارکت بانوان و تعداد افراد جویای کار نیاز به فعالیت بیشتری در این بخش است.
وی در ادامه افزود که در قالب طرح‌های دهه فجر امسال با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 50 میلیارد ریال برای 536 نفر در استان اشتغال ایجاد شد.
حسینقلی قوانلو اضافه کرد که در بخش پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و با توجه به سهم 1.2 درصدی صنعت گلستان در کشور می‌بایست 2هزار میلیارد ریال ارائه می شد که تاکنون 4 هزار و 350 میلیارد ریال وام به 366 واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان پرداخت شده است.
به گفته وی؛ 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات نیز به صورت مستقیم توسط بانک‌ها پرداخت شد که در مجموع افزون بر 6 هزار میلیارد ریال صرف رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان شده است.
وی اضافه کرد: این درحالی است که در دوسال پایانی دولت قبل 124 واحد صنعتی استان تعطیل شده است.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت گلستان همچنین از دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها خواست در جهت گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی تلاش کنند و این مساله را اقدامی در حمایت از واحدهای صنعتی و اشتغال داخلی بیان کرد.
وی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا نیز اظهارداشت: در دولت یازدهم مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی پیگیری می‌شود و نتیجه آن کاهش میزان کالاهای قاچاق از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار است.
حدود یک‌هزار واحد صنعتی در استان گلستان فعالیت دارد که بیشتر آنها در حوزه صنایع کوچک است.
شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان واقع است./ایرنا

مطالب مرتبط:

گلستان قهرمان مسابقات شیتوکای کاراته کشور شد

رتبه چهارم گلستان در جذب اعتبارات قانون‌ مالیات بر ارزش‌افزو

انتقاد فعالان رسانه ای به عملکرد یک‌ساله خانه مطبوعات گلستان

حضور 4 تیم از گلستان در مسابقات فوتوالی کشور

افزایش خشونت خانگی علیه مردان در ایران

ریاحی: استان گلستان نیاز به چهارهزار تخت بیمارستانی دارد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram