Keshavarzi 14 Bاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز: رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که طی چهار سال اخیر 4 هزار تراکتور نو به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مختار مهاجر در این پیوند اظهار داشت: علاوه بر این یک هزار و 100 دستگاه ادوات دنباله بند و 170 دستگاه کمباین در بخش کشاورزی استان به کار گرفته شده است.
به گفته وی بیش از یک هزار و 580 میلیارد ریال خط اعتباری به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان گلستان در چهار سال گذشته اختصاص داده شد.
وی افزود: امسال 542 میلیارد ریال خط اعتباری به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان گلستان اختصاص یافت که اکنون به طور کامل این تسهیلات از سوی کشاورزان جذب شده است.
مهاجر گفت: از مزایای جذب اعتبارات مزبور در بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان گلستان می توان به شتاب بخشی در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول و بهبود تولید زراعی و باغی در واحد سطح اشاره کرد.
همچنین به گفته سهراب سهرابی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان، با تزریق این تسهیلات به بخش کشاورزی استان ضریب مکانیزاسیون از 1.34 به 1.68 ارتقا یافت.
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر 650 هزار هکتار زمین کشاورزی ظرفیت‌هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد و از 30 هزار دستگاه تراکتور نو و فرسوده، دو هزار و 600 دستگاه کمباین و یک هزار و 600 دستگاه تیلر در تولید محصول‌های کشاورزی بهره‌برداری می‌شود.
استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم کشاورزی کشور به شمار می‌رود./ایرنا

مطالب مرتبط:

خطر مرگ اعضای تیم ملی کبدی گلستان در سانحه رانندگی

3743 بیمار افسرده در گلستان وجود دارد

آقچه‌لی: تیم ملی والیبال جوانان برای کسب قهرمانی به مسابقات

بندرترکمن قهرمان تکواندوی المپیاد ورزشی گلستان شد

برگزاری اولین دوره مسابقات شتردوانی گلستان در بندرترکمن+عکس

تخلیه فضولات در یکی از زیباترین تپه‌های گردشگری استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram