Gandomاخبار اقتصادی گنبد- تورکمن نیوز؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: تاکنون کشاورزان شهرستان گنبدکاووس ۱۶ هزار هکتار قرارداد کشت گندم منعقد کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود به ۱۱۷ هزار هکتار برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، غلامعلی نورا اظهار داشت: در 15 روز گذشته کشاورزان گنبدی با تهیه بذور بوجاری شده از مراکز مجاز  در بیش از 16 هزار هکتار از اراضی این شهرستان گندم کشت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: 60 درصد کاشت گندم در گنبدکاووس به صورت دیم و 40 درصد آبی است که این میزان نسبت به پارسال کاهش 8 هزار هکتاری را خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: کشاورزان این  شهرستان سال گذشته در 125 هزار هکتار از اراضی گندم کاشته بودند و 352 هزار تن محصول از این اراضی برداشت کرده بودند و رتبه نخست استان را به خود اختصاص دادند.

نورا افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 300 هزار تن محصول از اراضی گندم گنبدکاووس برداشت شود.

وی درباره کشت محصولات جایگزین گندم هم در شهرستان گفت: کشاورزان به جای کشت گندم در اراضی خود 2 محصول کلزا و چغندر قند را کشت می‌کنند و استفاده از 3 نوع کود شیمیایی ازت، فسفر و پتاس هر یک به مقدار یکصد کیلوگرم در هکتار همراه با بذر باشی و استفاده از بذرهای گواهی شده با رعایت میزان مصرف در هکتار از دیگر توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس به کشاورزان توصیه کرد در هنگام کشت از کودهای سفید استفاده کنند و از نظر کارشناسان که در طرح پهنه‌بندی برای هر منطقه تعیین شده‌اند استفاده لازم را ببرند.

نورا افزود: استفاده از نظر کارشناسان در مزارع گندم، جو و کلزا رایگان است و این کارشناسان از ابتدای کشت تا مرحله برداشت به کشاورزان مشاوره رایگان می‌دهند.

کاشت گندم در استان گلستان از 15 آبان آغاز می‌شود و تا 15 آذر ادامه دارد و استان گلستان قطب تولید گندم کشور است و گندم مرغوب تولیدی گلستان به استان‌های دیگر صادر می‌شود./تسنیم

مطالب مرتبط:

۶۰۰ بیمار مبتلا به ام‌اس در استان گلستان شناسائی شد

یک نفر مصدوم در تصادف موتور سکیلت با سواری گنبدکاووس

زائران اهل سنت ترکیه و ترکمن‌های ایران در کربلا

دانش آموزانی که در ساختمان نیمه ساخته ای که مدرسه نامیده می

آشنایی با حریفان ملی‌پوشان ایرانی در اروپا

۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان گلستان کشف شد‌

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram