Estandard TurkmensNews 4Ab 2اخبار گنبدکاووس- تورکمن نیوز: رئیس اداره استاندارد شرق استان گلستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری اداره استاندارد شهرستان‌های شرق استان گلستان با دانشگاه آزاد گنبدکاووس امضاء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  علی جعفری ایوری اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین اداره استاندارد شهرستان‌های شرق استان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس منعقد شد که در این تفاهم به مدت 2 سال برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همکاری در تدوین استانداردهای ملی به امضاء رسید.

وی افزود: در یکی از روستاهای اطراف گنبدکاووس، فرآورده‌های بهداشتی سلولزی فاقد پروانه بهره‌برداری، بهداشت و استاندارد و جعل علامت استاندارد کشف و کالاهای تولیدی توقیف شد.

رئیس اداره استاندارد شرق استان گلستان تصریح کرد: تاکنون 150مورد بازرسی از نازل سوخت مایع برای کم فروشی، 15مورد نمونه‌برداری از خمیر نان برای عدم استفاده از جوش شیرین و بلا نکیت، برای اطمینان از سلامت نان، 20 بازدید از نانوایان برای ارتقاء کیفیت نان انجام شده است.

وی اظهار داشت: برای صحت و اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران، شهروندان می‌توانند با ارسال کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد مندرج بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و از صحت آن مطمئن شوند.

رئیس اداره استاندارد شرق استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر 99 واحد تولیدی و 175 فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در شرق استان گلستان فعالیت دارند و 30 تجهیزات شهربازی سبک و نیمه سنگین در گنبدکاووس وجود دارد که 20 مورد پروانه استاندارد دارند.

جعفری ایوری اظهار کرد: تعداد 6 مورد از این تجهیزات شهربازی به علت شناسائی جدید هنوز گواهینامه دریافت نکردند و 4مورد نیز آماده بازرسی است که این تعداد نواقص خود را برطرف کرده و منتظر دریافت گواهینامه هستند که با این 4مورد نزدیک به 80 درصد تجهیزات شهربازی گنبدکاووس پروانه استاندارد دارند.

وی تصریح کرد: در سال 94 تعداد 44 تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در شهرستان گنبدکاووس و 5 مورد در شرق استان، که در مجموع 49 تأییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در شرق استان و در 6 ماه نخست سال جاری در مجموع 36 تأییدیه در شرق استان صادر شده که از این تعداد 9 مورد مربوط به شهرستان گنبدکاووس بوده است.

جعفری ایوری گفت: اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس با همکاری اداره کل استاندارد گلستان، دوره‌های آموزشی"آشنایی با قوانین سازمان ملی استاندارد ایران" و "روش شناخت مصنوعات فلزات گرانب‌های قاچاق" را برای کارشناسان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و زرگران شهرستان رامیان برگزار کرد./تسنیم

با کانال تلگرامی ورزشی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

پیش‌بینی توزیع پنج هزار جعبه تخم‌نوغان میان پرورش‌دهندگان گل

توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه گلستان

کشاورزی گلستان چشم‎انتظار توجه و تدبیر

اختصاص ۳۲ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌‎های هادی روستائی در گ

افزون بر 18هزار تن انواع ماهی امسال در گلستان تولید می‌شود

پرسنل بیمارستان‌های گنبدکاووس در سوگ سالروز رحلت امام خمینی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram