shora shahrdari 121تورکمن نیوز- فاطمه روزخوش: مشکلات و اختلافات اعضاي شوراي شهر و شهردار گنبد، قصه ي کهنه اي است که بارها با چالش‌های منفي تکرار شده و علي رغم شعارهای رنگارنگ اميدواري و خدمت در روند کار، بي مهري و بي تفاوتي هايي را شاهد بوده‌ايم.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، در گنبد کاووس پديده‌ای بنام ياشولي که هماهنگ کنندگان و برنامه ريزان قوميتي محسوب مي شوند، شورايي را انتخاب و به مردم معرفي نمودند و سربلند از محاسبات خدمتي با محوريت همين گروه شهردار تعيين شد و مداخلات اشتباه قانوني که در روند کار شهردار نيز مشخص گرديد نشان دهنده ي عدم شفافيت جايگاه خدمت واقعي به مردم بود و بيشتر در قلمرو انحصاري اين گروه بنظر مي آمد.
مشکلات و چالشهاي ادامه راه نيز تا حدود زيادي بر همگان محرز و مشخص گرديد بطوريکه پس از دو سال از شروع کار، زخم کهنه ي اختلافات اعضاي شورا با شهردار سرباز نمود و در محافل مختلف نقل قول قصه ها و حکايت‌ها گرديد.
اين بار نيز مداخله جريان ياشولي گري، خط بطلان برخواسته ها و نظر شورايي ها کشيد. پس از دوره اي طاقت فرسا با پشتوانه هايي از جنس مطالبات برخي از دولتمردان اقتداري دوباره به جريان شهرداري تزريق گرديد و ضعف و ناتواني شورا در دفاع از حقوق بيت المال به حدي رسيد که نتوانستند در خصوص اعتماد و آراء مردمي که آنان را امين خود قرار داده بودن چاره اي بينديشند و بحث ها و جدل هاي داخلي و برخي رفتارهاي کودکانه عرصه را جهت ورود عده اي فرصت طلب بنام پيمانکار يا مجري طرح‌هاي عمراني به شهرستان باز نمود و برخي پروژه ها جولانگاه کسب منافع درآمدي آقازاده هايي در اين شهر گرديد. بطوريکه مبالغ هنگفت اجراي برخي طرحها که در اين شهر تاثيري در روند اقتصادي ، اشتغال و يا دگرگوني چهره ي شهر ندارد ناديده گرفته مي شود ولي در بحث حمايت از پروژه هاي اقتصادي يا حمايت از سرمايه گذاران چنان سر سخت و مطالبه گرايانه رفتار مي نمايند که گويا با رقبا يا بهتر بگوئيم بقول خودشان سرمايه بران شهرستان مواجه هستند، به راستي چرا نبايد حق و حقوق بيت المالي که در انحصار چند نفر افراد خاص قرار گرفته مورد توجه قرار گيرد و در عوض سرمايه گذاران شهر که هر کدام نقشي در ايجاد اشتغال و يا تغيير چهره ي شهر داشته اند با اينهمه بي مهري مواجه گردند.؟! و در مصاحبه هاي مختلفي که هر کدام با رسانه ها دارند بارها گله مندي هاي شان را اعلام نمايند.
عضو شورايي که با صراحت پرده از اختلافات شديد شهرداري و شورا برمي دارد چرا نبايد به عملکرد ضعيف خودشان در اين چند سال اعتراف کنند و چرا اعضاي شورا از خودشان نمي پرسند علت اينهمه چالش و شکاف بين شورا و شهرداري از کجا نشأت مي گيرد ؟!
چرا آراء و اعتماد مردم را ناديده گرفته و جسارت و توهين شهردار به آنجائي مي رسد که عضو شوراي شهر اعلام مي نمايد مورد فحاشي و بي حرمتي از سوي شهردار قرار گرفته !!
آيا اين مسئله ريشه در ضعف عملکردي شورا ندارد؟! شورايي که تا به اينجا تحقير و سرزنش را متحمل شده است بنظر مي آيد برخلاف وعده ها و شعارهاي انتخاباتي عمل نموده و جلسات و مصوبه هايشان نيز روند روزمرگي و خنثي بودن را طي نموده چرا که اگر غير از اين بود به گفته خودشان شهردار بايد نسبت به مصوبه ها و نظراتشان تمکين مي نمود واين بي اعتنايي به نظراتشان نشان دهنده ي نهايت ضعف تصميم گيري هاي شورا مي باشد.
خلاصه ي کلام اينکه منتخبين مردم و شهردار ارجمند شهر گنبد کاووس نبايد فراموش کنند که مردم بازيچه ي رفتارها و عملکردهاي پرخاشگرانه و چالشهاي بي منطقي آنان نيستند و هدف ها و انگيزه ها در اين جايگاه ها خدمت، خدمت و باز هم خدمت به اين مردم است، مردمي که با دل وجان به شهرشان عشق مي ورزند– مردماني از جنس صداقت و يکرنگي که وحدت و ولايت مداريشان بهترين شاخصه و نماد مي باشد واين مردم لايق خدمتند – فرصت هاي خدمت بسيار کوتاه است، مبادا عمر اين جدل ها و کينه ورزيها از ميانگين خدمتگزاري به مردم که شعار اصلي همه ي اين اعضاء بوده بيشتر گرديده و افسوس و حسرت، جاي افتخار و اشتياق خدمت را بگيرد./منبع: پژواک سخن

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

شغل جالب دو دوست و دو دونده زن المپیکی+عکس

آخر هفته سرد و برفی/هشدار هواشناسی گلستان/ کاهش 10 درجه‌ای د

احیا هنرها و صنایع دستی فراموش شده راز و جرگلان+تصاویر

آغاز عملیات شن‌پاشی در سطح معابر شهر گنبد کاووس+عکس

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده جان باختگان حادثه م

گلستان مقام چهارم پرداخت تسهیلات در کشور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram