Eskan Mosaferan02تورکمن نیوز- اخبار گنبد: دبیر ستاد اسکان مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس از اسکان پنج هزارو 345 مسافر و گردشگر نوروزی درمدارس طرح اسکان این شهرستان درفاصله زمانی 27 اسفند 94 تا پایان 13 فروردین 95 خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، نازمحمد چپرلی گفت: این تعداد مسافر و گردشگر اسکان یافته درمدارس گنبدکاووس شامل 835 خانوار بودند که 715 خانوار آن فرهنگی و 120 خانوار دیگر نیز غیر فرهنگی بودند.
وی افزود: درایام تعطیلات نوروز امسال تعداد مسافران اسکان یافته در مدارس گنبدکاووس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
چپرلی اضافه کرد: آموزش و پرورش گنبدکاووس برای اسکان مسافران ایام تعطیلات نوروز 95 در مجموع 14 باب مدرسه با 140 اتاق با ظرفیت پذیرش 700 مسافر در شبانه روز پیش بینی کرده بود.
وی با بیان اینکه اتاق‌های پیش بینی شده طرح اسکان مسافران نوروزی مجهز به امکانات و وسائل اولیه زندگی بودند، تصریح کرد: این اتاق درسه گروه ویژه، الف و ب تقسیم بندی شده بودند.
دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش گنبدکاووس، به کارگیری پیک های موتوری برای راهنمایی مسافران به محل اسکان، توزیع برخی بسته های فرهنگی و ویزیت رایگان توسط پزشک های عمومی را از دیگر خدمات این ستاد به مسافران نوروزی 95 برشمرد.
چپرلی همچنین با اشاره به پیش بینی یک مجتمع آموزشی شبانه روزی با 21 اتاق دربخش مرزی داشلی برون این شهرستان برای اسکان مسافران، تصریح کرد: دراین مجتمع نیز از 27 اسفند 94 تا پایان 13 فروردین 95 درمجموع حدود 200 مسافر اسکان یافتند.
همچنین براساس اعلام رضا پورمهدی دبیر ستاد خدمات اجرایی سفر گنبدکاووس از 27 اسفند 94 تا پایان 13 فروردین 95 درمجموع 20 هزارو 931 نفر در مراکز اقامتی مانند هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس و زائر سرای امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهرستان اقامت کردند.
شهرستان تاریخی و مذهبی گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و از آثار تاریخی و گردشگری آن می توان به برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع)، مجموعه سوارکاری، سه تالاب بین المللی، بازارچه مرزی، گمرگ، دریاچه مصنوعی و دشت های سرسبز اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

پرداخت 130 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی تجهیزات مکانیزاس

خواهر خواندگی گنبد و نفت‌داغ/ایجاد سرکنسولگری در گنبد ضروری

کاهش بلیط هواپیما در مسیر کلاله به تهران و بالعکس به 870هزار

کاهش ۱۴ درصدی سرقت‌های نوروزی در گلستان

سریال «بازی نقاب ها» بزودی در بندرترکمن کلید می خورد

آشنایی مردم با ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram