Marz Inchbronتورکمن نیوز- اخبار گنبد: رئیس کمیته گردشگری مرزی ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس از کاهش 40 درصدی بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از مناطق گردشگری و تفریحی منطقه مرزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، سرهنگ علی احمدزاده اظهار داشت: امسال در ایام تعطیلات نوروزی و در فاصله زمانی 27 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 در مجموع 121 هزار و 832 مسافر و گردشگر نوروزی از مناطق گردشگری و تفریحی منطقه مرزی گنبدکاووس شامل بازارچه مرزی و گمرگ اینچه برون، تالاب بین المللی آلماگل و بقعه ملاعلی عطا دانشمند دیدن کردند.
وی افزود: از مجموع مسافران و گردشگران نوروزی که از اماکن تفریحی، زیارتی و طبیعی در منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس دیدن کردند، 64 هزار و 545 نفر از بازارچه مرزی و گمرگ اینچه برون، 36 هزارو 230 نفر ازتالاب بین المللی آلماگل و 21 هزار و 57 نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند بوده است.
سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: امسال شمار بازدیدکنندگان نوروزی از بازارچه مرزی 47 درصد، تالاب آلماگل 37 درصد و بقعه ملاعلی عظا دانشمند 39 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی همچنین با اشاره به استقرار یک تیم پزشکی در سه راهی تنگلی به گمرک اینچه برون در نوار مرزی گنبدکاووس و ارائه خدمات رایگان به گردشگران مراجعه کننده، گفت: در ایام تعطیلات نوروز 95 این تیم پزشکی 322 مسافر را ویزیت و به 221 مسافر و گردشگر دیگر خدمات مشاوره پزشکی و پانسمان و تزریقات ارائه و تعداد 368 جلد بروشور حاوی مطالب بهداشتی نیز توزیع کرد.
به گفته وی، شمار مسافران ویزیت شده 166 درصد و دریافت کنندگان خدمات مشاوره و پانسمان و تزریقات نیز 34 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
رئیس کمیته گردشگری مرزی ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس همچنین به آمار ورود و خروج مسافران ترکمنستانی و ایرانی از مرز اینچه برون این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در فاصله زمانی 27 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 یک هزارو 932 تبعه ترکمنستانی در قالب تجارت چمدانی و دیدار اقوام و خویشان وارد کشور شدند.
سرهنگ احمدزاده گفت: شمار مسافران ترکمنستانی وارد شده به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد کاهش داشته است.
وی به آمار ورود و خروج خودروهای ترانزیت از گمرگ اینچه برون نیز اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی 391 دستگاه خودروی ترانزیت ایرانی و 341 دستگاه خودروی ترانزیت خارجی وارد کشور شد که به ترتیب 54 و 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
سرهنگ احمدزاده افزود: در این مدت تعداد 305 خودروی ایرانی و 576 دستگاه خودروی ترانزیت خارجی گمرک اینچه برون را به مقصد ترکمنستان ترک کردند که دراین بخش نیز به ترتیب کاهش 60 و 47 درصدی داشتیم.
به گفته وی در ایام تعطیلات نوروزی امسال درمجموع 59 هزارو 200 دستگاه خودرو به منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس سفر کردند که 43 درصد درمقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است ضمن اینکه سرنشینان 27 هزارو 548 خودرو راهنمایی لازم از قبیل مسیر سفر و جاذبه های توریستی منطقه را دریافت نمودند.
گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و گمرگ اینچه برون به عنوان تنها گمرگ خاکی استان، در شمال این شهرستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

مهندس حمیدی: در شهرستان گنبدکاووس ستاد ازدواج آسان تشکیل شد

چهار پایگاه امداد و راهنمای مسافران نوروزی در گنبدکاووس برپا

آبرسانی با تانکر به ۲۷ روستای شهرستان گنبدکاووس

کاهش 13 درصدی تلفات تصادفات در استان گلستان

آموزش رشته‌های مهارتی در گنبدکاووس به بخش خصوصی واگذار می‌شو

برپای چهار نمایشگاه کتاب، عکس و صنایع دستی در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram