Menhaj Qoran 1تورکمن نیوز- اخبار گنبدکاووس: دبیر تشکل بین‌المللی منهاج القرآن گفت: هم‌اکنون ۱۱۰ کشور مختلف جهان در تشکل بین‌المللی منهاج القرآن عضو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، سردار شاکر مزاری، در دیدار با رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و شهردار و اعضای شورای شهر گنبدکاووس اظهار داشت: منهاج القرآن یک تشکل بین‌المللی است که 110 کشور جهان در آن عضو فعال بوده و 2 مراسم بزرگ را در پاکستان برگزار می‌کند که در دنیا بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

وی افزود: یکی از مراسمات در 10 روز آخر ماه مبارک رمضان است که در لاهور حدود 35 هزار نفر از 110 کشور مختلف جهان معتکف شده و دیگری مراسم بزرگ و باشکوه میلاد پیامبر اکرم (ص) در مکان تاریخی منار پاکستان است.

دبیرتشکل بین‌المللی منهاج القران با اشاره به هدف از سفر خود به ایران تصریح کرد: هم‌اکنون نزدیک به 60 روز است که در ایران هستیم و از زاهدان و تهران و اماکنی مانند موزه دفاع مقدس، مرقد امام بازدید کرده و با افرادی مانند شریعتمداری نیز دیدار داشتیم.

به گفته وی، هدف از بازدید از استان گلستان و به‌ویژه شهرستان‌هایی مانند گنبدکاووس، مشاهده زندگی اهل سنت در کنار اهل شیعه بود تا یقین پیدا کنیم این 2 مذهب در کنار هم با آرامش و امنیت زندگی می‌کنند.

مزاری اظهار کرد: در پاکستان نگاه مردم ما از ایران نگاه دیگری است و دشمنان طوری تبلیغ کردند که گویی مقام معظم رهبری و ولی‌فقیه در ایران یک رهبری دیکتاتور است که قصد دارد ابتدا تمام ایرانیان را شیعه و سپس تشیع را به جهان صادر کند.
وی تأکید کرد: دشمن به‌گونه‌ای تبلیغ کرده که گویی در ایران دیگر مذاهب و اقلیت‌های دینی جز تشیع هیچ‌گونه آزادی بیان، آزادی قدرت و آزادی سیاسی ندارند.

Menhaj Qoran 2


مزاری ادامه داد: زمانی که از حوزه‌های عرفانی اهل سنت و ائمه جماعات بازدید و دیدار شد و از نزدیک با مردم اهل سنت گفتگو کردیم، متوجه شدیم برادران و خواهران اهل سنت با آرامش و آزادی کامل در کنار اهل شیعه رندگی مسالمت‌آمیز دارند و همه مراسمات و آیین و رسوم خود را به‌خوبی حفظ و برگزار کرده و دروس حوزوی خود را با توجه به مذهب خود تحصیل می‌کنند.

دبیر تشکیل منهاج القرآن گفت: همان‌طور که ذهنیت مردم پاکستان نسبت به ایران بر اساس تبلیغات خدشه‌دار شده است، ذهنیت کشورهای اسلامی نیز نسبت به پاکستان خوب نیست و تعریف خوبی از پاکستان وجود ندارد و همه فکر می‌کنند که مردم پاکستان، عضو طالبان و گروه‌های تکفیری هستند.

مزاری اظهار کرد: مردم پاکستان مردمی قانع، مسلمان هستند که ارادت و ارتباط خوبی به کشور ایران دارند اما در کشور ما گاهی، تعریف خوبی به مردم پاکستان ارائه نمی‌دهند و ترس و دلهره‌ای در مردم به وجود آمده است به‌طوری‌که حتی وقتی قصد سفر به ایران را داشتیم آن‌ها تحت تأثیر این افراد و رسانه‌ها ما را از آمدن منصرف می‌کردند.

وی ادامه داد: بصیرت مردم ما در مورد ایران بسیار خوب و عده قلیلی این طرز تفکر را دارند و مردم ما نسبت به اعلام عربستان برای قطع رابطه کشور ما با ایران واکنش نشان داده و علیه این درخواست اعتراض و تظاهرات کردند./تسنیم-خبرنگار: فاطمه عبدی

سایت ویژه اخبار انتخابات استان گلستان و ترکمن صحرا:

http://www.turkmensnews.com/اجتماعی/انتخابات/

کانال ویژه اخبار انتخابات استان گلستان:

https://telegram.me/TurkmensNews/

مطالب مرتبط:

افزایش حضور شرکت‌های اماراتی در طرح‌های کلان نفت و گاز ترکمن

برگزاری یادواره شهدای دانشجویی گنبدکاووس در سال 95

حمایت ۳۱۷ واحد صنعتی نیمه تعطیل در گلستان

اعزام کارکنان بسیجی شرکت گاز به مناطق عملیات جنوب کشور

ستاد گرامیداشت دهه فجر در شهرستان گنبدکاووس تشکیل شد

مرگ یک بیمار به علت کمبود تخت آی سی یو در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram