اخبار ویژه گنبد – تورکمن‌نیوز – شهردار گنبد کاووس گفت: کار احداث پیش سردکن کشتارگاه گنبد کاووس به اتمام رسیده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  منصور طعنه گنبدی در گفتگو با خبرنگار تورکمن‌نیوز اظهار کرد: کشتارگاه نیمه صنعتی گنبد کاووس یکی از بهترین کشتارگاه‌های استان گلستان تبدیل شده است.
شهردار گنبد افزود: با توجه به لزوم رعایت موازین بهداشتی در کشتارگاه‌ها همچنین بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور کشتارگاه صنعتی ملزم به احداث سردخانه‌ای برای نگه‌داری پیش از عرضه گوشت به بازار می‌باشد.
گنبدی در ادامه گفت: بر همین اساس به منظور نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در کشتارگاه گنبد جهت از بین رفتن آلودگی احتمالی و رعایت شاخصه‌های بهداشتی، پیش‌سردکن در کشتارگاه احداث شد تا دام کشتار شده به مدت یک روز در سردخانه نگهداری و سپس به بازار عرضه شود.
شهردار کشتارگاه را از جمله حوزه‌های خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان دانست و تاکید کرد: در گذشته کشتارگاه قدیمی شهرستان گنبد کاووس از کیفیت مطلوبی در زمینه کشتار و نگهداری برخوردار نبود که امروز کشتارگاه نیمه صنعتی این شهرستان علاوه بر تامین گوشت با رعایت موازین بهداشتی زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و با تایید سلامت کشتار به بازار عرضه می‌شود.
شهردار گنبد با توجه به شیوع بیماری تب کریمه در منطقه تصریح کرد: دستگاه پیش‌سردکن در کشتارگاه دام شهرداری گنبد کاووس یکی از ملزومات رعایت موازین بهداشتی بود که این مهم انجام شد.
وی افزود: هرگونه آلودگی اعم از بیماری‌های مختلف به خصوص تب کریمه در بخش پیش‌سردکن کشتارگاه و نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت (یک روز کامل) پیش از عرضه به بازار خطرات احتمالی انتقال بیماری را به حداقل می‌رساند.

انتشار دهنده: یاشار نیازی

مطالب مرتبط:

گفت و گوی اختصاصی با رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گنبد کاوو

تسلیت به فرماندار مراوه تپه

تسلیت به امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس

نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی در شهرستان گنبد کاووس افتتاح

اقامه نماز عید فطر به امامت آیت‌الله خامنه‌ای/زیباترین عکس ع

تصاویری از بانوان چینی که به ورزشگاه آزادی رفته بودند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram