Borj Ghabos 2 Fاخبار گنبدکاووس-تورکمن‌نیوز: دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس از بازدید حدود 1500 مسافر و گردشگر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان در این شهرستان طی سه روز تعطیلات منتهی به اول فروردین 96 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،   رضا پورمهدی اظهار داشت: علاوه بر این از 28 تا 30 اسفند 95 در مجموع سه هزار و 805 مسافر و گردشگر نوروزی به پایگاه های سلامت و ایمنی (راهنمای مسافران) جمعیت هلال احمر در ورودی شهر گنبدکاووس مراجعه کردند.

وی، بازدید 241 مسافر و گردشگر نوروزی از شهر باستانی جرجان، 29 مسافر از موزه فرش، سه هزار و 900 نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند در بخش مرزی داشلی برون را دیگر آمار مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به گنبد طی سه روز گذشته اعلام کرد.

Alachigh 2 F


پورمهدی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس در ارائه آمار روزانه مسافران و گردشگران نوروزی به دبیرخانه این ستاد، اضافه کرد: هنوز آمار بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از بازارچه مرزی، تالاب های بین المللی و امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان کامل نشده است.

Alachigh 1 2 F


وی تصریح کرد: براساس اعلام کمیته اسکان آموزش و پرورش طی سه روز گذشته 516 نفر در مدارس و سوئیت های خانه معلم گنبدکاووس اسکان یافتند.
بلندترین برج آجری جهان از شاهکارهای معماری اسلامی است که دهم تیرماه 1391 در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسید.
این بنای تاریخی در سده چهارم هجری قمری به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار و درسال 397 هجری (1007- 1006 میلادی) ساخته شده است که ارتفاع آن 55 متر و با احتساب بلندی تپه 15 متری پای بست آن به 70 متر می رسد.
شهرستان گنبدکاووس که حدود 18 درصد از جمعیت یک میلیون و 865 هزار نفری گلستان را در خود جای داده است در شرق استان دارای جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی زیادی نظیر برج قابوس است ضمن اینکه تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل در این شهرستان قرار دارد./ایرنا

مطالب مرتبط:

۲۰۰ دانش‌آموز دختر گنبدکاووس در کاروان راهیان نور به مناطق ع

مدارس در اولویت تعیین شعب اخذ رأی

سومین اثر کارگردان جوان گنبدی در صف فیلم‌های نامزد فیلم کودک

همایش معرفی نرم‌افزارهای «معماری، عمران، تاسیسات» در دانشگاه

بازار فروش و فراوري ميگو استان در گميشان آماده تحویل در نورو

نشست فرماندار ویژه گنبد با کارشناسان تاجیکستان/بررسی و بازدی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram