Poyeshe Melli MObareze Saratan 6Bاخبار گنبد کاووس-تورکمن‌نیوز: همایش خودمراقبتی و امید در پیشگیری از بیماری سرطان به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان (یکم تا هفتم بهمن) باهدف آشنایی بیشتر مردم با علل و عوامل بیماری سرطان و راه‌های پیشگیری از آن در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن،  دراین همایش که در محل سالن جمعیت هلال احمر گنبدکاووس و با همکاری موسسه خیریه امید زندگانی قابوس این شهرستان و کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب اعلاج گلستان برگزار شد، سخنرانان برلزوم تلاش برای افزایش آگاهی های عمومی مردم نسبت به بیماری سرطان تاکید کردند.
رئیس کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب اعلاج گلستان دراین همایش بابیان اینکه امروز بیماری سرطان با سرعتی حدود دو برابر نسبت به یک دهه قبل درحال افزایش است، گفت: تنها راه پیشگیری از این بیماری‌ها، آشنایی داشتن نسبت به این بیماری مهلک و نیز انجام اقدامات خودمراقبتی است.
دکتر عبدالرحیم حزینی افزود: امروز در کشور ما به دلیل رشد علمی، کمبودی دربحث درمان بیماران سرطانی وجود ندارد اما هزینه‌های بسیار بالای آن و نیز اثرات روحی و روانی این بیماری گسترده است و در بسیاری از موارد باعث مرگ بیماران می شود.
وی باتاکید بر ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی به مردم نسبت به بیماری سرطان از طریق سفیران سلامت، خیرین، ادارات و نهادهای فرهنگی، دولتی و رسانه ها، گفت: همه بایستی تلاش کنیم با ایجاد مدیریت یکپارچه پیشگیری از سرطان، باورهای غلط موجود در جامعه نسبت به این بیماری که بدترین، پر عوارض‌ترین و پرهزینه‌ترین بیماری است، از بین برود.
دکتر حزینی اضافه کرد: دولت سالانه درحوزه درمان برای هر بیمار سرطانی بین یک تا دو میلیارد ریال هزینه می‌کند ضمن اینکه 10 تا 20 درصد این هزینه توسط خانواده‌ها و خیرین باید تامین شود.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین همایش ضمن قدردانی از موسسات خیریه دربرگزاری این همایش، از آمادگی فرمانداری برای انجام تمهیدات لازم درحوزه آموزش و فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان خبر داد.
عبدالقدیر کریمی گفت: آگاهی بخشی و ارتقای دانش عمومی آحاد مردم درهمه حوزه‌ها بالاخص درحوزه پیشگیری از بیماری‌ها یک الزام است که همه باید در این خصوص احساس مسئولیت کرده و به دولت کمک کنند.
وی از برنامه‌ریزی برای احداث مرکز جامع سرطان در گنبدکاووس خبر داد و افزود: این مرکز در طرح بزرگ احداث بیمارستان 800 تختخوابی این شهرستان قرار دارد که با رفع مشکل تملک زمین 44 هکتاری آن تا پایان امسال، عملیات اجرایی این طرح بزرگ از ابتدای سال آینده آغاز می شود.
دکتر رسول صلاحی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس و دکتر فرید عابدی رئیس انجمن خیرین سلامت این شهرستان نیز در این همایش طی سخنانی برلزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از بیماری سرطان تاکید کردند.
نکشیدن سیگار و قلیان و درمعرض دود آنها قرار نگرفتن، انجام 30 دقیقه ورزش روزانه، مصرف روزانه چند وعده میوه و سبزی تازه، کاهش مصرف نمک، قند و شکر و روغن در غذای روزانه، مدیریت و کنترل وزن، ننوشیدن الکل و مصرف نکردن مواد مخدر و آشنایی با علائم بیماری و انجام بررسی‌های مرتب پزشکی' از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سرطان اعلام شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است./ایرنا

مطالب مرتبط:

سرپرست جدید کمیته بیس بال،سافت بال و انجمن کریکت گلستان معرف

فروریختن ساختمان‎های در حال احداث یا ساختمان‎های مجاور آن در

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در گلستان راه‌اندازی شد

سوپ ذرت یک شام سبک و کم کالری برای تابستان

خوراکی هایی که بر خلاف تصورات رایج، سالم و مغذی هستند

جریمه 243 میلیون ریالی دو فروشنده متقلب در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram