Shohadaye Hadese Mena 25Dayاخبار گنبد کاووس-تورکمن نیوز: جمعی از خانواده شهدای منا در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با امضای طوماری خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین المللی برای بررسی فاجعه منا درسال گذشته و شناسایی مقصران این فاجعه انسانی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، این عده از خانواده‌های شهدای منا، عصر شنبه با تجمع در موسسه آموزش عالی غیر‌دولتی شمس گنبدکاووس اقدام به امضای طوماری پارچه‌ای برای ارسال به وزارت امورخارجه ایران و از آن طریق به سازمان ملل متحد نمودند.
امضا کنندگان این طومار هدف از این اقدام خود را تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین المللی برای بررسی دقیق فاجعه منا در عید قربان سال گذشته و مشخص کردن مقصران این فاجعه انسانی و پیگیری حقوق بازماندگان شهدای منا اعلام کردند.
همچنین قرار است، امضای طومار برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین المللی به صورت الکترونیکی نیز انجام شود تا علاوه بر خانواده‌های شهدای منا، دیگر اقشار مردم نیز در حمایت از درخواست این خانوادها آن را امضا نمایند.
گفته می شود اگر حدنصاب امضاهای الکترونیکی به یک میلیون امضا برسد، سازمان ملل متحد موضوع را پیگیری حقوقی می نماید.
در جریان حادثه منا در عید قربان سال گذشته 464 نفر از حاجیان ایران اسلامی به شهادت رسیدند که 49 نفر آنان از حجاج استان گلستان بودند که به جز یک نفر، بقیه حجاج گلستان از برادران و خواهران اهل سنت این استان بودند.
تجمع خانواده‌های شهدای منا در گنبدکاووس پس از آن انجام گرفت که گروهی از بازماندگان حادثه منا با ایجاد یک پتیشین ( طومار اینترنتی ) و ارسال آن برای رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل در پی تشکیل کمیته بین المللی حقیقت‌یاب فجایع حج 94 هستند.
در متن این پتیشین پس از تشریح حادثه منا از رییس و اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده با تشکیل کمیته‌ای به بازگشایی ابعاد فاجعه و روشن کردن نقش عربستان در این فاجعه پرداخته و این کشور را وادار به پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان حادثه منا کنند.
این پتیشین برای جمع آوری حداکثر امضا در فضای مجازی و اینترنتی قرار گرفته و مراحل ثبت امضا در آن به شرح زیر اعلام شده است.
1- کلیک روی لینک زیر http://www.petitions24.com/fact_finding_committee_for_2015_mina_stampede
2- تکمیل مشخصات (نام ، نام خانوادگی ، شهر ، کشور و آدرس ایمیل )
3- کلیک بر روی sign this petitop
4- سپس باز کردن ایمیل و رفتن تایید کردن امضا (کلیک بر روی لینک #دوم - To CONFIRM Your signature, please open the following page: )

/ایرنا

مطالب مرتبط:

گلستان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان گلستان معرفی شدند

احداث نخستین آسمان‌نمای دیجیتال استان گلستان در گنبد کاووس ک

136 هزار راس دام در کلاله علیه تب برفکی واکسینه شدند

آماده بهره‌برداری 25 طرح سفر ریاست جمهوری به استان گلستان

افزایش 15 درصدی بودجه سال 94 شهرداری‌های گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram