Salari 2 TNگرگان-تورکمن‌نیوز- رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: کارکنان سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان سه شنبه‌های بدون خودروی شخصی را اجرا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ترکمن‌های ایران، احمد سالاری با یادآوری اجرای کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو در کشور که در راستای کاستن از آلودگی هوا و کاهش ترافیک ثبت رسمی هم شده اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد پرسنل شهرداری، تصمیم گرفتیم برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک و آلودگی هوا تصمیم گرفتیم از این پس سه شنبه‌های بدون خودرو را در سازمان اجرا کنیم.

سالاری تصریح کرد: اولین برنامه از سه شنبه دوم آبان شروع می‌شود تا بقیه همکاران نیز تشویق به این کار شوند و بدون خودرو در محل کار حضور یابند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۵۰ پرسنل در شهرداری مشغول به فعالیت هستند که اگر  ۷۰ درصد آن‌ها نیز با ما همکاری کنند، هم از آلودگی هوا جلوگیری می‌شود و هم کاهش ترافیک را خواهیم داشت.

اصلاح مسیرهای ناوگان عمومی باعث کاهش ترافیک خواهد شد

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان با بیان این که حوزه حمل و نقل عمومی، در ترافیک تأثیر دارد، گفت: بخشی از اتوبوس‌ها در سطح شهر عامل ترافیک شهری هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در زمینه کاهش ترافیک ناوگان حمل و نقل عمومی داریم، خطوط اصلی شهر مطالعه شده و برنامه‌ریزی می‌کنیم که توقف یا تمرکز اتوبوس‌های ما در سطح شهر، در دور میادین که یکی از عوامل ترافیکی مهم است به حداقل میزان ممکن برسد.

وی بیان کرد: این برنامه هم اکنون در مسیر افسران به جرجان شروع شده و تعدادی از دستگاه‌ها را از تمرکز در میدان مرکزی شهر خارج کردیم و در آینده مسیر میدان شهید قندهاری به سمت ناهارخوران را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد.

سالاری تصریح کرد: در این مسیرها ۱۳ خودرو فعالیت می کند، برنامه ریزی شده که در این مسافران این مسیرها تا میدان شهید قندهاری منتقل شوند و در آنجا نوع یا مسیر اتوبوس عوض شود که از تردد هم زمان آن‌ها در مرکز شهر جلوگیری شده باشد.

ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان عمر بالایی دارد

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان اظهار کرد: مطالعات جامع ترافیکی در حوزه معاونت فنی و عمرانی انجام شده که بر اساس آن، بعد از ابلاغ و نهایی شدن خطوط را مطالعه می‌کنیم و براساس سرانه جمعیتی اتوبوس‌ها را کاهش می‌دهیم و خطوط تاکسی‌ها و ناوگان‌ها را اصلاح می‌کنیم.

وی گفت: تعداد اتوبوس‌ها نسبت به سرانه جمعیتی گرگان مناسب است، امّا مشکل، عمر بالای ناوگان و فرسوده بودن آن ها است، که سعی داریم آن‌ها را به روز می‌کنیم، عمر سنی ناوگان از ابتدایی ترین اتوبوس تا آخرین اتوبوسی که در سال ۹۰ خریدیم، ۱۱ سال و ۶ ماه است.

وی در پایان گفت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و تردد نکردن با خودروهای تک سرنشین باید در سطح همه شهرها تبدیل به یک فرهنگ شود، با توجه به سرویس دهی با حداکثر فاصله زمانی ۱۰ دقیقه از مردم تقاضا داریم که با ما همکاری کنند تا جهت کاهش بار ترافیکی و آلودگی قدم برداریم.

 

منبع: مهر

مطالب مرتبط:

راه‌اندازی کانون بسیج رسانه در شهرستان گنبدکاووس

افزایش جرائم فضای مجازی/ کشف 141هزار قطعه مواد محترقه در گلس

تورجهانی والیبال 2017کیش/ حذف نمایندگان گلستان در روز نخست

اخطار محیط زیست گلستان به یک واحد آلاینده در آق قلا

دومین شکست بسکتبال شهرداری گرگان

ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری در کشور

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram