Mosa Bibak 25Dayاخبار گرگان-تورکمن نیوز: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: در 9 ماه نخست سال جاری، 38 مورد حادثه ناشی از کار در واحدهای کارگری این شهرستان روی داده که بر اثر آن سه نفر جان باختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، موسی بی باک افزود: 2 مورد قطع عضو، 16 مورد شکستگی، سه مورد سوختگی و 14 مورد جراحت از دیگر آسیب های وارده براثر حوادث ناشی از کار بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین حادثه ناشی از کار در حوزه صنعت ساختمان روی می دهد، اظهار کرد: 27 مورد حوادث کار در شهرستان در بخش صنعت ساختمان اتفاق افتاده و در راستای تلاش برای کاهش این آمار 80 درصد بازرسی ها از ایمنی کارگران و فعالان بخش های مختلف در این حوزه انجام می شود و آموزش و الزام به دریافت گواهی صلاحیت های ایمنی نیز در این راستا پیگیری می گردد.
بی باک به فعالیت چهار هزار و 643 کارگاه در شهرستان اشاره کرد و گفت: 31 هزار و 547 کارگر مشمول قانون کار در این واحدها مشغول هستند.
وی افزود: تاکنون بیش از یک‎هزار و 600 بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه در سطح کارگاه‎ های شهرستان انجام شده که مهمترین رویکرد آنها پیگیری حفاظت فنی و ایمنی کارگاه ‎ها، رعایت حقوق و مزایای بیمه، جلوگیری از کار کودکان، اتباع بیگانه و کارشناسی مشاغل سخت و زیان ‎آور است.

* شناسایی 62 تبعه خارجی در واحدهای کارگاهی گرگان
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان با اشاره به ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی افزود: 62 تبعه خارجی مشغول به کار در کارگاه‎ های شهرستان شناسایی واخراج و 51 نیروی انسانی ایرانی جایگزین آنها شدند.
بی ‎باک یادآور شد: کارفرمایانی که اتباع خارجی را بکارگیرند طبق قانون مشمول جریمه خواهند شد و باید به ازای هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ یک میلیون و 353 هزار و 610 ریال پرداخت کنند که این مبلغ در صورت تکرار تخلف کارفرما، جریمه دو برابری را در پی دارد.
وی تاکید کرد: کارفرمای متخلف در مرحله سوم علاوه بر جریمه سنگین بر اساس قانون کار از 91 تا 180 روز محکوم به حبس می ‎شود.
بی ‎باک تصریح کرد: طی سال جاری کارفرمایان متخلفی که از اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی شهرستان استفاده کردند 124 میلیون و 534 هزار و 360ریال جریمه شدند.
وی همچنین از کسب رتبه نخست اداره کار گرگان در ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد و گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در بین ادارات استان توانست در 80 درصد بخش های (آیتم‎ های) پیش‎بینی شده رتبه یک را به دست آورد.
بی باک اضافه کرد که امسال 23 کلاس آموزشی برای کارگران برگزار شد که 592 نفر در این دوره ‎ها شرکت کردند، برای کارفرمایان نیز 18 کلاس آموزشی با حضور 405 نفر برگزار شد.
طبق آمارهای پزشکی قانونی گلستان در هشت ماه اول امسال 28 گلستانی براثر حوادث حین کار جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 75درصدی دارد.
براساس این گزارش جانباختگان حادثه های حین کار شامل 27 نفر مرد و یک زن بودند./ایرنا

 

مطالب مرتبط:

قهرمانی تیم گلستان در مسابقات کبدی نوجوانان دختر کشور

قاتل 41 ساله پس از 2 سال در گنبدكاووس دستگیر شد

تحت درمان بودن 16 هزارو 500 معتاد در مراکز ترک اعتیاد گلستان

اسکان افزون بر 80 هزار گردشگر در گلستان

همایش بزرگ پياده روي خانوادگي در بندرترکمن

هدر رفت آب در بخش کشاورزی، نتیجه نادیده گرفتن ارزش واقعی و ا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram