sarshumari 02اخبار گالیکش- تورکمن‌نیوز: فرماندار گالیکش یکی از راه‌های توسعه کشور را داشتن آمار عنوان کرد و گفت: هماهنگی‎های لازم برای سرشماری اینترنتی در تمامی ادارت سطح گالیکش انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن خسروی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه تاکنون حدود یک‌هزار و 200 نفر از مردم گالیکش در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‎اند، اظهار کرد: از نظر پیشرفت کار و خانوارهای شمارش شده اینترنتی به برآورد خانوار در سال 1395، شهرستان‌های گالیکش تاکنون در رتبه نخست قرار دارد و دلیل این امر همکاری تمام اداره‎های این شهرستان در فرایند سرشماری است.

وی تصریح کرد: قبل از سرشماری جلسات متعدد برای روستاها و دهیاران برگزار کردیم تا از امکانات اینترنتی پست‎بانک‌های موجود در روستاها و از ساختمان دهیاری‎ها  استفاده شود از طرفی به اداره‎هایی هم چون پست، فنی و حرفه‎ای، آموزش و پرورش، بهزیستی اطلاع رسانی شده تا همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی ادامه داد: برای تشویق مردم به شرکت در سرشماری اینترنتی نیز، آموزش و پرورش تشویقی‎هایی را برای مدیران در نظر گرفته است که اگر تعداد قابل توجهی از اولیا و مربیان اقدام به سرشماری کنند تشویق شوند.

فرماندار گالیکش در ادامه یکی از مزایای سرشماری اینترنتی را صرفه‌جویی در وقت و کم شدن هزینه دولت عنوان کرد و گفت: بدون داشتن آمار صحیح نمی‎توانیم اعتماد بین مردم و مسؤولان را ایجاد کنیم بدون شک هیچ نظامی بدون آمار دقیق  نمی‎تواند برنامه ریزی داشته باشد.

خسروی از مردم درخواست کرد تا در ارائه  آمار دقت بیشتری کنند، وی گفت: آمارهای غیرواقعی موجب بروز  مشکلاتی در مسیر و راه توسعه کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری در فضای اینترنتی راحت‎تر انجام می‎شود چرا که شخص با اطمینان و اعتماد بیشتری این کار را انجام خواهد داد و از آسیب‎هایی که احیانأ ممکن است در حین برخورد مأمور آمارگیر و شخص برقرار و تأثیرگذار شود جلوگیری و در فضای اینترنتی این نوع برخوردها حذف می‎شود.

فرماندار گالیکش آمار و اطلاعات را پیش نیاز شناخت دانست و افزود: برنامه ریزی خوب زمانی اتفاق می‎افتد که یک شناخت دقیق از واقعیت‌ها داشته باشیم و هر جا عمق این شناخت‌ها بیشتر باشد برنامه‌ریزی می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف کاراتر و اثرگذار تر باشد.

وی بیان کرد: لازمه شناخت آمار است و خود آمار نیز مبتنی بر یکسری سرشماری است و هدف از سرشماری این است که بر اساس آمار بتوانیم یک برنامه‌ریزی مناسب برسیم در واقع توسعه و برنامه‌ریزی بدون آمار صحیح امکان‌پذیر نخواهد بود./ فارس

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

خبر مُرد زنده باد گزارش/ برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی گزارش ن

یکی از متهمان حادثه تیراندازی در رامیان دستگیر شد

شهرستان گنبدکاووس الگوی وحدت در استان گلستان است

پیش بینی 34 اتاق برای اسکان مسافران تابستانی در مدارس گنبدک

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح گازرسانی به روستای تا

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram